Od ponad 30 lat Volvo stosowało silniki różnych producentów. Pod maską szwedzkich aut pracują konstrukcje takich koncernów jak Volkswagen, Renault, PSA czy Ford. Teraz mają to być wyłącznie własne konstrukcje. Z tego też powodu nastąpi zmiana w jednostkach napędowych stosowanych w obecnie produkowanych modelach. Od Szwedów padają zapewnienia, że nowe silniki mają mieć lepszą dynamikę przy mniejszym zużyciu paliwa.
Nie przegap: TEST Volvo S60 T5 Summum: bezpieczna i szybka limuzyna
Zmiany dotkną jednostki benzynowe i wysokoprężne. Co ciekawe, żadna konstrukcja nie ma mniej niż cztery cylindry. W niektórych przypadkach zwiększyła się pojemność jednostki napędowej (D2, T2 manual, T3 manual czy T4), w innych pojemność jest mniejsza (T2 automat i T3 automat) a w jeszcze innych, zmniejszyła się ilość cylindrów przy zachowaniu pojemności (D3 i T4 AWD automat).
Poniżej przedstawiamy tabelkę, w której przedstawiamy w jakich modelach można spotkać nowe silniki i jakie zmiany w nich nastąpiły.
Nowe silniki Volvo – zmiany
| Oznaczenie | Nowy silnik | Ustępujący silnik | Dostępny w |
| D2 | 2.0, 120 KM, 280 Nm, 4 cyl. | 1.6, 115 KM, 270 Nm, 4 cyl. | V40, S60, V60, V70 |
| D3 | 2.0, 150 KM, 320 Nm, 4 cyl. | 2.0, 136 KM, 350 Nm, 5 cyl. | XC60, S60, V60, V70 |
| D3 | 2.0, 150 KM, 320 Nm, 4 cyl. | 2.0, 150 KM, 350 Nm, 5 cyl. | V40, V40 Cross Country |
| T2 automat | 1.5, 122 KM, 220 Nm, 4 cyl. | 1.6, 120 KM, 240 Nm, 4 cyl. | V40 |
| T2 manual | 2.0, 122 KM, 220 Nm, 4 cyl. | 1.6, 120 KM, 240 Nm, 4 cyl. | V40 |
| T3 automat | 1.5, 152 KM, 250 Nm, 4 cyl. | 1.6, 150 KM, 240 Nm, 4 cyl. | V40, V40 Cross Country V60, S60 |
| T3 manual | 2.0, 152 KM, 250 Nm, 4 cyl. | 1.6, 150 KM, 240 Nm, 4 cyl. | V40, V40 Cross Country V60, S60 |
| T4 | 2.0, 190 KM, 300 Nm, 4 cyl. | 1.6, 180 KM, 240 Nm, 4 cyl. | S60, V60, V70 |
| T4 AWD aut. | 2.0, 190 KM, 320 Nm, 4 cyl. | 2.0, 180 KM, 300 Nm, 5 cyl. | V40 Cross Country |