Elektryfikuje małe firmy

Nowy Ford E-Transit Custom. Dostawczy bestseller przechodzi na prąd

2022-09-08 13:57

Nowy Ford E-Transit Custom jest gotowy na elektryfikację małych biznesów. Jeden z najpopularniejszych dostawczaków w Europie doczekał się bezemisyjnego wydania. Najnowsze wcielenie to także sporo nowoczesnych rozwiązań, a dzięki bateriom schowanym w podwoziu, elektryczny van nie traci na funkcjonalności. Co o nim wiemy?

Debiutuje Ford E-Transit Custom

Najczęściej wybierany dostawczy van w Europie doczekał się następcy. Oczywiście, jak na nasze czasy przystało - elektrycznego. Jest nim nowy Ford E-Transit Custom, który dzięki wsparciu inżynierów z Ford Pro, otrzymał nowe możliwości i większą funkcjonalność. Bezemisyjny van napędzany przez układ nowej generacji, potrafi pokonać na jednym ładowaniu do 380 km (bateria 74 kWh) i ładować się z mocą nawet do 125 kW. Ford słynie z podnoszenia poprzeczek, wobec czego nowy E-Transit Custom oferuje najwyższą w klasie zdolność holowania do 2000 kg oraz ładowność do 1100 kg.

SPRAWDŹ - Ford Mustang Mach-E GT. Godny następca legendarnego fastbacka?

Dostawczy bestseller przechodzi na prąd

Nowy Ford E-Transit Custom jest dostępny w dwóch wersjach mocy: 100 kW lub 160 kW (135 KM lub 217 KM). Niezależnie od wariantu, każdy z ww. dysponuje łącznym momentem obrotowym na poziomie 415 Nm, co również jest najwyższą wartością w tej klasie samochodów. Silnik napędowy jest montowany bezpośrednio do płyty podłogowej z tyłu pojazdu, co wyklucza potrzebę stosowania specjalnej ramy pomocniczej i jest obrócony o 90 stopni, aby zmaksymalizować przestrzeń ładunkową oraz zmniejszyć masę i złożoność układu.

ZOBACZ - Zmieniło się więcej, niż przypuszczałem. Ford Tourneo Connect - PIERWSZA JAZDA

Ciekawych rozwiązań jest więcej, bowiem nowy Ford E-Transit Custom jest pierwszym w historii elektrykiem, w którym do ogrzewania i chłodzenia kabiny zastosowano technologię pompy ciepła EVI powietrze-woda, montowaną standardowo we wszystkich pojazdach. Nowy system zaprojektowano z myślą o zwiększeniu wydajności energetycznej i wydłużeniu zasięgu jazdy.

Ford E-Transit Custom - ładowanie

Pokładowa trójfazowa ładowarka E-Transita Customa o mocy 11 kW AC jest w stanie w pełni naładować akumulator w ciągu 7,8 godziny. Z kolei mocna ładowarka, o mocy 125 kW, pozwala na uzupełnienie akumulatora od 15 do 80 proc. w ciągu ok 40 minut.

Ford E-Transit Custom (2023)

i

Autor: Ford Ford E-Transit Custom (2023)

Ford E-Transit Custom - wymiary i ładowność

Ford E-Transit Custom w wersji furgon oferuje kubaturę ładunkową od 5,8 do 9,0 m3, ładowność do 1100 kg3 oraz maksymalną długość ładunkową 3450 mm. Dostępne są również wersje nadwozia z podwójną kabiną i kombi, wszystkie z krótkim lub długim rozstawem osi i niskim lub wysokim dachem.

Jak na Forda przystało, kluczową rolę grają wrażenia z jazdy. Wobec czego podobnie jak w przypadku większego modelu E-Transit, wszystkie furgony E-Transit Custom są wyposażone w niezależne zawieszenie tylne z wahaczami wleczonymi, co przyczynia się do obniżenia wysokości podłogi oraz poprawy precyzji kierowania, sterowności i trakcji.

Ford E-Transit Custom - czuwa nad bezpieczeństwem

Nowy Ford E-Transit Custom został zaprojektowany i wyposażony tak, aby pracował jak najciężej i najczęściej. Wobec czego auto już w standardzie posiada kład aktywnego wspomagania hamowania, system utrzymania auta na pasie ruchu, monitorowanie zmęczenia kierowcy, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentny ogranicznik prędkości, system ostrzegania przed jazdą pod prąd, czujniki parkowania przednie i tylne oraz system kamer 360 stopni.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki