Nowy Mercedes Klasy C z gniazdkiem! Z Warszawy do Radomia na samym prądzie

2021-11-04 14:50

Kilka miesięcy po światowej premierze nowego Mercedesa Klasy C, zgodnie z zapowiedziami producenta, do oferty dołącza hybrydowa wersja z gniazdkiem. Wariant o oznaczeniu C 300 e będzie występował w nadwoziu Limuzyna oraz Kombi i przejedzie na samym prądzie ponad 100 kilometrów. Ile kosztuje w polskich w salonach?

Nowa Klasa C, podobnie jak jej poprzednik, cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Najnowsza generacja wygląda jeszcze lepiej, jest nowoczesna i już w standardzie dysponuje wieloma rozwiązaniami z flagowego modelu Klasy S. W najnowszym, hybrydowym wydaniu wariant C 300 e stawia swojej konkurencji (Audi A4 i BMW serii 3) bardzo wysoką poprzeczkę.

Auto napędza 4-cylindrowa jednostka benzynowa (M 254) o pojemności 2-litrów, która generuje moc 204 KM i 320 Nm. Silnik współpracuje z elektrycznym motorem o mocy wynoszącej 129 KM. W efekcie łączna moc systemowa odmiany plug-in to 313 KM i 550 Nm, a czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h to 6,1 sekundy (6,2 sekundy dla wersji Kombi).

Ponad 100 km na prądzie

Nowy wariant C 300 e to jedyna hybryda plug-in w segmencie, która dysponuje tak dużym zasięgiem na prądzie. W cyku mieszanym, zgodnie z WLTP, auto powinno przejechać od 99 do 111 km na jednym ładowaniu. To oznacza, że przy dobrych warunkach przejechanie z Warszawy do Radomia powinna być możliwa bez spalenia choćby kropelki paliwa.

W porównaniu z poprzednikiem lepiej zagospodarowana została również przestrzeń bagażowa. Wysokonapięciowy akumulator w wersji C 300 e został schowany tak, aby można było wygodnie przewozić dłuższe przedmioty.  Zmiana ta jest szczególnie zauważalna w wersji Kombi, gdzie długość podłogi bagażnika wzrosła o 63 mm, do 1043 mm. Rodzinna odmiana, w porównaniu z poprzednikiem, dysponuje większym bagażnikiem o pojemności 360 litrów (+45 litrów). Po złożeniu tylnych siedzeń C 300 e Kombi może pomieścić nawet 1375 l (+40 l)

Mercedes-Benz Klasy C 300 e (2022)

i

Autor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz Klasy C 300 e (2022)

W domyślnych ustawieniach samochód bazując na danych z nawigacji, topografii terenu i obowiązujących ograniczeń prędkości sam decyduje, kiedy aktywować tryb elektryczny. Nie oznacza to jednak, że kierowca nie ma wpływu na swoją podróż i intensywność odzyskiwania energii. Jak wszystkie inne modele, hybrydowa Klasa C posiada kilka trybów jazdy, które zmieniają charakterystykę pracy silnika, skrzyni oraz zawieszenia. Ceny hybrydowego C 300 e startują w Polsce od 220 300 zł za wersję Limuzyna i 227 000 zł za wersję Kombi. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki