Opel pierwszym producentem elektrycznego samochodu rajdowego

2019-08-23 10:10

To pierwsza taka seryjna rajdówka na świecie. Marca Opel wprowadza do oferty elektryczny samochód rajdowy bazujący na Oplu Corsa-e. Auto jest obecnie rozwijane w Rüsselsheim i będzie brać udział w sportowych rywalizacjach w sezonie 2020/2021. Wiadomo już, że cena elektrycznej rajdówki dla klientów Opel Motorsport będzie wynosić poniżej 50 000 euro (netto).

W 2020 roku Opel i ADAC zapoczątkują ADAC Opel e-Rally Cup, pierwszy na świecie puchar markowy samochodów elektrycznych. Wraz z nową serią Opel i ADAC utrzymują swoje udane partnerstwo. W ostatnich latach ADAC Opel Rallye Cup był idealną przepustką do rajdów dla około 100 młodych kierowców z 18 krajów. Najszybsi mogli zaprezentować swój talent na arenie międzynarodowej w zespole ADAC Opel Junior Rallye. Juniorzy Opla wygrali mistrzostwo europejskie cztery razy z rzędu (w latach od 2015 do 2018) dzięki modelowi Opel ADAM R2. Nowy Opel Corsa-e od teraz zastąpi model ADAM na odcinkach rajdowych.

Nowa Corsa w Polsce: Tak wygląda pełna oferta szóstej generacji Opla Corsy - WIDEO, CENNIK

Nowy samochód rajdowy Opla jest w pełni elektryczny. Silnik rozwija moc 100 kW (136 KM) i osiąga moment obrotowy 260 Nm dostępny od chwili ruszenia. Energia jest czerpana z akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 50 kWh. Napęd jest przedni z mechanizmem różnicowym typu Torsen. Masa własna wynosi 1400 kg. Za wytracanie prędkości odpowiadają hamulce z 4-tłoczkowymi zaciskami (wentylowane tarcze przednie 232x28 mm, tylne tarcze 264x12 mm), pracującymi za 17-calowymi lekkimi obręczami.

Rajdowy Opel Corsa-e / ADAC Opel e-Rally

i

Autor: Opel Rajdowy Opel Corsa-e / ADAC Opel e-Rally

Wraz z ADAC Opel e-Rally Cup wprowadzamy po raz pierwszy napęd elektryczny do głównego nurtu sportu, a zwłaszcza w ramach wsparcia młodych kierowców. Innowacyjna koncepcja i współpraca z Groupe PSA otwierają nam nowe możliwości, zwłaszcza przy wsparciu młodych kierowców. Jestem pewien, że ADAC Opel e-Rally Cup wskaże drogę sportu motorowego daleko poza granicami Niemiec

- powiedział Hermann Tomczyk, Prezes ADAC Sport.

Początkowo ADAC Opel e-Rally Cup będzie miał miejsce podczas Rajdowych Mistrzostw Niemiec i innych wybranych wydarzeń. Seria ma się rozpocząć latem 2020 roku. Co najmniej dziesięć rund kwalifikacyjnych do 2021 r. złoży się na tzw. „super sezon”. Piramida wsparcia dla młodych kierowców stanowi część koncepcji, która przewiduje również nową edycję akademii ADAC Opel Rallye Academy, zapoczątkowanej w 2016 r. jako pierwszy poziom. Wtedy ponad 1000 młodych kierowców wykazało swoje zainteresowanie unikalnym „castingiem rajdowym”, co doprowadziło najbardziej utalentowanych uczestników prosto do ADAC Opel Rallye Cup. Ta udana koncepcja będzie kontynuowana i zamieni się w najważniejsze międzynarodowe wydarzenie sportowe.

Testowaliśmy: Opel Astra 1.6 Turbo 200 KM MT6 Elite: dobre auto na radiowóz

Następnym krokiem, po ukończeniu akademii i ADAC Opel e-Rally Cup, będzie dla najlepszych młodych kierowców możliwość przystąpienia do Rajdowych Mistrzostw Europy Juniorów z nowym Oplem Corsa R2. Integracja Opla z Groupe PSA oferuje dodatkowe możliwości dla najlepszych talentów: siostrzana marka Peugeot współzawodniczy potężnymi maszynami FIA R5, a Citroën bierze udział nawet w mistrzostwach świata samochodów rajdowych: to doskonałe możliwości awansu na najwyższy poziom międzynarodowego sportu rajdowego.

Rajdowy Opel Corsa-e będzie miał swoją światową premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie (dni otwarte dla publiczności: 12–22 września).

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki