Porsche Macan znowu przeszło lifting. Mocniejsze silniki i dotykowa obsługa

2021-07-20 10:48
Porsche Macan po modernizacji 2021
Autor: Porsche Porsche Macan po modernizacji 2021

Porsche Macan debiutuje w nowej odsłonie. Nie widzicie różnicy? Musicie przyjrzeć się dokładniej, choć faktycznie, wizualne zmiany są dość subtelne. To, co jest jednak ważne to fakt, że SUV Porsche stał się mocniejszy i zyskał garść nowych elementów wyposażenia, za które nie trzeba będzie dopłacać. Jaką mocą może się pochwalić Macan po modernizacji?

Porsche Macan to bardzo ważny model w gamie producenta ze Stuttgartu. Kompaktowy SUV przynosi marce nowych klientów, jest chętnie wybierany na całym świecie i wystarczająco przystępny cenowo, by móc rozważać między nim, a bardziej przyziemnymi propozycjami. Z dojną krową trzeba się obchodzić jak z jajkiem, dlatego Porsche postanowiło, że przeprowadzi kolejny lifting, tym razem symbolicznie zmieniając pas przedni auta. Ważniejsze zmiany zaszły jednak pod maską i w kokpicie.

Nowy Macan jest mocniejszy od tego, który był oferowany do tej pory. Każda wersja dostała lekki zastrzyk mocy, co przekłada się na 440 KM w odmianie GTS, 380 KM w wersji S i 265 KM w bazowym modelu. Macan S i GTS korzystają z silnika 2.9 V6 Biturbo, a w podstawowym modelu niezmiennie mamy 4-cylindrowe 2.0. Skrzynia biegów to 7-stopniowa dwusprzęgłówka PDK, a napęd kierowany jest na 4 koła. Zmiany zaszły również w układzie jezdnym - Macan GTS zyskał sportowe zawieszenie pneumatyczne w standardzie. Zostało ono zestrojone nieco sztywniej, konkretnie o 10% z przodu i o 15% z tyłu.

Porsche Macan po drugim liftingu

Więcej dotykowych paneli

Garść nowości stylistycznych może umknąć nawet wprawnemu obserwatorowi. Cóż, zmiany wizualne nie były widocznie niezbędne i takiemu podejściu trudno się dziwić. Macan wygląda po prostu dobrze. Porsche zdecydowało się odświeżyć wnętrze i ta zmiana nie każdemu przypadnie do gustu. Chodzi o zastąpienie wielu tradycyjnych przycisków dotykowymi panelami. Ależ to będzie zbierać odciski palców i kurz! Aby relacja rozwiązań cyfrowych i analogowych się zgadzała, standardem jest teraz wskazówkowy zegarek w górnej części deski rozdzielczej.

Wreszcie, jak przy okazji każdego liftingu, klienci będą mogli wybierać spośród nowych lakierów i wzorów felg. Nabywcy nowego Porsche Macan mają do wyboru łącznie 14 odcieni lakieru, w tym nowe kolory Papaya Metallic oraz Gentian Blue Metallic. Dla wariantu GTS z pakietem GTS Sport oferowany jest też nowy lakier Python Green. Porsche Exclusive Manufaktur może teraz stworzyć auto w Twoim wymarzonym kolorze, wprowadzając opcje koloru niestandardowego oraz odcienia na bazie dostarczonej próbki.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE