Renault Laguna Grandtour Initiale

2004-05-10 17:38

Renault Laguna Grandtour Initiale - opinie Czytelników

Deszcz wrażeń

Stolica upodobniła się do Wenecji, a nasza Laguna - do gondoli. Najszybszej gondoli w mieście.

Swoje musi spalić

Tomasz Majer z Warszawy, 29 lat, informatyk w agencji reklamowej, jeździ 12-letnim Volvo i 22-letnim Uazem

Wygląd: Renault nie boi się odważnych projektów, ale te bardziej konserwatywne też dobrze im wychodzą. Konstruktorzy wyraźnie postawili jednak na styl kosztem funkcjonalności. Z tyłu jest za mało miejsca...

W kabinie: jest tu więcej niż potrzebuje kierowca. Popracowałbym jeszcze nad jakością elementów plastikowych. Podobała mi się automatyczna skrzynia biegów - można też pobawić się trybem manualnym. Charakterystyczne dla automatu opóźnienie nie jest duże.

Ja za kierownicą: miło, przyjemnie, pełna "elektryka". Za kierownicą nie brakuje miejsca ani na nogi, ani tułów. Bardzo wygodne fotele.

Silnik: myślę, że wystarczający do tej klasy samochodu. Auto z taką pojemnością musi swoje palić, a katalogowe 14 litrów to jeszcze nie tak strasznie dużo.

Zawieszenie: biorąc pod uwagę, że testowany samochód miał już 20 tys. km przebiegu i to w ciężkich warunkach, wyszedł z próby obronną ręką.

Szczególnie układ ESP daje niebywałe poczucie bezpieczeństwa. Tego samochodu nie da się wyprowadzić z równowagi.

Za te pieniądze: wybrałbym samochód o charakterze zgodnym z moimi zainteresowaniami - czyli: terenowy.

Andrzej Kołodziejczyk z Parczewa, 27 lat, prowadzi sklep, jeździ półrocznym Renault Kangoo i 6-letnim Polonezem

Wygląd: to dla mnie rewolucja. Szczególnie wersja kombi. Byłem zakochany jeszcze w poprzedniej wersji. Za tą już szaleję!

W kabinie: niebieska skóra. Ja wolałbym w kolorze czarnym. Ale nie wybrzydzajmy. Wygodnie, choć we trójkę z tyłu jedzie się ciężko. Z przodu natomiast bardzo dużo miejsca. Do elektroniki nie mam specjalnie zaufania - szybko się psuje.

Ja za kierownicą: marzenie. Ten samochód jest stworzony dla mnie. Jak miałbym mieć Lagunę, to tylko kombi. Pierwszy raz jechałem też samochodem z automatyczną skrzynią biegów. W mieście to zbawienie.

Silnik: 3 litry robią wrażenie, szczególnie z taką mocą. Jednak gdybym miał kupować samochód dla siebie wybrałbym diesla - ze względów oszczędnościowych.

Zawieszenie: na zakrętach, i na nierównościach, bruku i szutrze, Laguna prowadziła się bardzo pewnie. Przy czym cały czas komfortowo. Francuzi wiedzą jak zrobić zawieszenie.

Za te pieniądze: gdybym miał zbędne 130 tys. zł, z wielką przyjemnością zafundowałbym sobie taki samochód.

Jacek Nowicki z Warszawy, 28 lat, informatyk, jeździ 7-letnią Mazdą 323F

Wygląd: linia Laguny zaprojektowana jest bardziej od linijki niż za pomocą cyrkla. Jest bardziej kanciasta. A ja nie przepadam za samochodowymi krągłościami.

W kabinie: nie podobało mi się, że nie miałem gdzie powiesić marynarki. Brakowało wieszaków przy rączkach nad głowami pasażerów.

Ja za kierownicą: idealne miejsce pracy dla kierowcy - super wygodne fotele, czytelne zegary i mnóstwo dodatkowych funkcji. Trzeba by się wszystkiego pouczyć.

Silnik: przeważnie jeżdżę tylko po mieście i potrzebuje silnika, który ma tzw. dół. Laguna nie przyspiesza zbyt imponująco od 0 do 100 km/h. Lepsze wrażenia zarezerwowane są przy większych prędkościach - gwałtowne wciśnięcie gazu przy 200 km/h i automatyczna skrzynia jeszcze redukuje biegi!

Zawieszenie: czułem się bezpiecznie w tym samochodzie - żaden zakręt, żaden deszcz czy gwałtowne hamowanie nie stanowiło zagrożenia.

Za te pieniądze: wyposażenie w tym samochodzie jest już w zasadzie maksymalne. Jeżeli decydujemy się na zakup tak ekskluzywnego samochodu, to cenę musimy przełknąć. Tu brakuje już tylko wodotrysku.

Dane techniczne i cena

Renault Laguna Grandtour Initiale 3.0 V6 210 KM

Wyposażenie samochodu, który testowaliśmy:
8 poduszek powietrznych,
ABS,
ESP - system kontroli trakcji,
automatyczna dwustrefowa klimatyzacja,
elektryczne szyby i lusterka,
wspomaganie kierownicy,
automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne,
centralny zamek,
halogeny,
lampy ksenonowe,
alufelgi,
komputer pokładowy,
skórzana tapicerka,
automatyczna skrzynia biegów

Osiągi:
Moc maks. (KM/obr.): 210/6000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 8.1
Prędkość maks. (km/h): 235
Moment obr. (Nm/obr): 285/3750

Silniki:
1.6 16V (110 KM), 1.8 16V (123 KM), 2.0 16V (140 KM), 3.0 V6 (210 KM), 1.9 DCI (100 KM), 1.9 DCI (120 KM), 2.2 DCI (150 KM),

Zużycie paliwa (l/100 km):
przy 90 km/h: 7,3
przy 120 km/h: 10,1
w ruchu miejskim: 14,9

Cena (zł):
wersja testowana: 133 050 zł
wersja podstawowa: 127 400 zł
wersja najtańsza (1.6): 66 900

Pojemność bagażnika (l):
475/1500

 

 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki