Volkswagen ID.4 GTX

i

Autor: Volkswagen Elektryczny Volkswagen ID.4 GTX

Volkswagen ID.4 GTX to elektryczny sportowiec z napędem na cztery koła

2021-04-28 20:54

Volkswagen idzie z elektromobilnością jak burza. Niemiecki gigant, który za 30 lat ma w planach całkowite przejście na produkcję aut zasilanych wyłącznie energią elektryczną, zaprezentował swój pierwszy samochód na baterie z napędem na cztery koła. Volkswagen ID.4 GTX to SUV o kompaktowych rozmiarach w nowym sportowym wydaniu. Pojazd ten na europejskich rynkach pojawi się już latem 2021 roku. Cena w Polsce nie jest jeszcze znana.

Volkswagen ID.4 GTX to najnowszy członek w pełni elektrycznej rodziny ID. Samochód ten ma pokazać, że elektromobilność i topowe osiągi wzajemnie się nie wykluczają. Od tej pory skrót GTX będzie wyróżniać najmocniejsze, sportowe wersje modeli z rodziny ID. Podobnie jak GTI, GTE i GTD, także GTX wskazuje na sportowy charakter samochodu: litery GT już od dawna oznaczają auta, które zapewniają szczególną przyjemność z jazdy. Teraz dołącza do nich „X” tworząc pomost do nowej ery w motoryzacji.

Testowaliśmy: Ma napęd na tył, ale nie driftuje. TEST, OPINIA - Volkswagen ID.4 1ST Max Performance 204 KM 77 kWh

Elektryczne silniki ID.4 GTX są małe i lekkie. Przy tylnej osi pracuje stale wzbudzony silnik synchroniczny o mocy 150 kW (204 KM), który odznacza się dużą sprawnością. Przy przedniej osi zamontowano asynchroniczną jednostkę napędową. Łącznie obydwa silniki elektryczne wytwarzają moc maksymalną, która wynosi 220 kW (299 KM) i jest generowana maksymalnie przez 30 sekund. Umożliwia to najmocniejszemu modelowi z rodziny ID.4 uzyskanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 6,2 s. Maksymalny moment obrotowy silnika jest dostępny natychmiast. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Wstępne dane mówią o zużyciu energii na poziomie 19.1–18.1; kWh/100 km w cyklu mieszanym (NEDC). Emisja CO2 wynosi 0 g/km.

Już wygląd zewnętrzny wskazuje, że Volkswagen ID.4 GTX ma specjalny status. Listwy na drzwiach polakierowano w kolorze karoserii, a jedynie wąskie elementy w jej dolnej części – na czarno. Również dach i tylny spojler są czarne, z kolei listwa wokół krawędzi dachu jest polerowana i ma kolor antracytowy. Kratkę w otworze nawiewu z przodu auta polakierowano na czarno. Tylny zderzak ma inny, charakterystyczny kształt, dyfuzor jest natomiast szary. Na błotnikach, drzwiach i z tyłu auta znalazły się emblematy GTX. Wnętrze również zyskało nową kolorystykę. Górna część deski rozdzielczej i skórzane wstawki w drzwiach są utrzymane w ciemnym odcieniu X-Blue. Kontrastowe czerwone szwy – klasyczny symbol sportowego charakteru i siły – dodają szyku fotelom. Logo GTX pojawia się na kierownicy, listwach progowych oraz w górnej części oparć przednich foteli.

Zobacz też: Brzmi kosmicznie! Z daleka usłyszysz na parkingu i w garażu Volkswagena ID.3 - WIDEO

Nowa linia modeli ID. z rodziny GTX wzmocni ofensywę marki w dziedzinie elektromobilności. W ślad za założeniami strategii ACCELERATE (przeczytaj o tym TUTAJ), Volkswagen chce zostać najbardziej pożądaną marką oferującą zrównoważoną środowiskowo mobilność. Do 2030 roku marka chce zwiększyć udział modeli elektrycznych w sprzedaży do 70%, jednocześnie zmierzając do osiągnięcia neutralności pod względem emisji CO2 do 2050 roku. Do 2025 roku, Volkswagen zainwestuje około 16 miliardów euro w rozwój elektromobilności i digitalizację.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki