Volvo V60 Cross Country to uterenowione kombi średniej wielkości, które ma uzupełnić ofertę modelową marki. W ostatnich latach Volvo przeszło niesamowitą transformację. Z kanciastych i mało finezyjnych aut, szwedzkie auta stały się eleganckie, usportowione i po prostu ładne. Jednak nie wszyscy klienci potrzebują20-calowych aluminiowych felg, czy sportowych wersji Polestar. Niektórzy muszą czasem zjechać z utwardzonej drogi, a nie mogą, bądź nie chcą iść w stronę SUV-a. Alternatywą jest wygodne i praktyczne Volvo V60 Cross Country.
Na początku roku firma Volvo pokazała światu model V60. Premiera auta miała miejsce na przedmieściach Sztokholmu, w dwóch designerskich domach jednorodzinnych. To naturalne środowisko występowania szwedzkich kombi. Teraz Volvo proponuje przejażdżkę jeszcze dalej od centrum – w ostępy leśne, których przecież Skandynawia ma pod dostatkiem. V60 Cross Country kontynuuje tradycje uterenowionych kombi, którą rozpoczął model V70 Cross Country w 1997 roku.
i
„Mowe Volvo V60 Cross Country zabiera szwedzkie kombi z jednego naturalnego środowiska do drugiego – z przedmieść do lasu. Nasza marka wymyśliła samochody typu Cross Country ponad 20 lat temu i nasz nowy model ma wszystkie cechy tej linii aut. Są bezpieczne, pakowne i wszechstronne”
– powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Cars.
Uzbrojone V60
V60 Cross Country ma prześwit podwozia aż o 75 mm wyższy niż zwykły model V60. Charakterystykę zawieszenia dobrano tak, by samochód radził sobie na nieutwardzonych drogach równie dobrze, co na asfalcie. V60 CC ma także standardowy napęd na cztery koła we wszystkich odmianach silnikowych. Jazdę w lekkim terenie ułatwią systemy elektroniczne takie jak Hill Descent Control (asystujący przy pokonywaniu stromych zjazdów), system kontroli trakcji, Corner Traction i tryb jazdy Off-Road.
Model V60 Cross Country został zbudowany na płycie podłogowej SPA, tej samej, której użyto we wszystkich modelach Volvo serii 60 i 90. Jest jednak znacznie bardziej kompaktowy i poręczny od większych SUV-ów XC60 i XC90, czy ekstremalnie długiego V90.
i
„V60 Cross Country ma wszystkie najlepsze cechy modeli serii 60 i 90 zbudowanych na tej samej platformie podłogowej. Dzięki większej wszechstronności, ten samochód nadaje się zarówno do miasta jak i do wypadów poza jego rubieże. Wysoka pozycja za kierownicą, większy prześwit zawieszenia i napęd na cztery koła sprawiają, że jest to idealny samochód na każdą nawierzchnię”
– powiedział Henrik Green, szef działu badawczo-rozwojowego.
Samochód na abonament
V60 Cross Coutry będzie dostępny w usłudze Care by Volvo – w ramach miesięcznej opłaty użytkownik otrzymuje ubezpieczenie auta, serwis, opony i szereg dodatkowych usług. System multimedialny Volvo jest kompatybilny z Apple CarPlay, Android Auto i 4G. Sterowanie funkcjami samochodu odbywa się za pomocą dużego, dotykowego ekranu, który znamy już z innych modeli Volvo.
Nowe szwedzkie kombi jest standardowo wyposażone w pakiet aktywnych systemów bezpieczeństwa City Safety, które wspomagają kierowcę. Technologia zmniejsza ryzyko zderzenia pojazdu z innymi samochodami, pieszymi, rowerzystami czy dużymi zwierzętami. Wyposażono je także w system Pilot Assist, który utrzymuje samochód na właściwym pasie – jest to wstęp do autonomii, ponieważ auto samo przyspiesza, hamuje i skręca. Na dobrze oznakowanych drogach działa do prędkości 130 km/h. Opcjonalnie można do tego modelu zamówić system Cross Traffic Alert.
Volvo V60 Cross Country będzie dostępny na początku z silnikiem Diesla D4 AWD o mocy 190 KM. Następnie w Polsce zadebiutuje wersja benzynowa T5 AWD 250 KM. Później dołączy wersja plug-in hybrid oraz mild hybrid.