48-woltowy rozrusznik Volkswagen, miękka hybryda

i

Autor: Volkswagen 48-woltowy rozrusznik Volkswagen, miękka hybryda

Wszystkie nowe Volkswageny będą zelektryfikowane

2018-04-28 12:57

Volkswagen Golf to auto niemal kultowe. Choć zaczynał jako "samochód dla ludu", dziś jest jednym z najbardziej rozpoznawanych kompaktów. Niedługo doczeka się już ósmej generacji, która będzie tzw. "miękką hybrydą". Koncern z Wolfsburga nie zamierza jednak poprzestać jedynie na segmencie C.

Volkswagen planuje wprowadzić elektryczne układy napędowe do najpopularniejszej klasy aut – kompaktów. Wyposażając Golfa ósmej generacji w oszczędne hybrydowe zespoły napędowe, marka robi duży krok w przyszłość. W kolejnych etapach zostanie zelektryfikowana niemal cała paleta modeli.

Zobacz: Volkswagen prezentuje flagowy model I.D. Vizzion

"Dzięki elektryfikacji konwencjonalnych układów napędowych będziemy nadal zmniejszać zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji, a jednocześnie zwiększać komfort i właściwości dynamiczne naszych aut" – stwierdził dr Frank Welsch, Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego marki Volkswagen, i dodał: "Tę szeroką ofensywę w dziedzinie elektryfikacji rozpoczynamy od naszego tradycyjnie najważniejszego modelu – od Golfa. Nowa i przystępna cenowo "łagodna" hybryda z instalacją o napięciu 48V toruje drogę nowej technologii do klasy aut produkowanych na masową skalę".

Co to jest "miękka hybryda"?

To potoczna nazwa układu hybrydowego z instalacją o napięciu 48V. Łączy silnik spalinowy z 48-woltowym rozrusznikiem napędzanym paskiem i z akumulatorem 48V. Taki układ umożliwia żeglowanie przy całkowicie wyłączonym silniku spalinowym, a to z kolei pozwala zaoszczędzić do 0,3 litra paliwa na dystansie 100 km.

Technologia 48V pozwala na niedrogą elektryfikację układu napędowego. 48-woltowy układ elektryczny jest stosowany w samochodzie dodatkowo obok układu 12V. Umożliwia zgromadzenie większej ilości energii, np. w wyniku rekuperacji podczas hamowania.

Zobacz też: Volkswagen I.D. R Pikes Peak – ekstremalny wyścigowy samochód elektryczny

Frank Welsch dodaje: "Stosowanie różnych rodzajów energii – prądu elektrycznego, benzyny, oleju napędowego i gazu ziemnego – oznacza nową epokę w Volkswagenie. Po raz pierwszy marka będzie w przyszłości oferować takie linie modelowe jak Golf równocześnie w wersjach z napędem konwencjonalnym oraz konwencjonalnym wspieranym przez napęd elektryczny, a także – w wypadku takich aut jak I.D. – z napędem wyłącznie elektrycznym".

Gama modelowa w 2019 r. Volkswagena podzieli się na dwie równoprawne grupy. Wtedy zadebiutuje Golf nowej generacji oraz pierwszy model I.D. – dwa kompaktowe Volkswageny, które mają zupełnie różne koncepcje techniczne i zupełnie różną stylistykę. Te dwie strategie mają przekonać klientów do aut zelektryfikowanych.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki