Zabawa w przeciąganie liny - Tesla Cybertruck kontra Ford F-150

i

Autor: Twitter/Elon Musk Zabawa w przeciąganie liny - Tesla Cybertruck kontra Ford F-150

Zabawa w przeciąganie liny - Tesla Cybertruck kontra Ford F-150

2019-11-26 20:20

Podczas prezentacji nowego elektrycznego pick-upa marki Tesla, Elon Musk w krótkim wideo zaprezentował, jak Cybertruck radzi sobie w przeciąganiu liny ze swoją konkurencją. Aby uświadomić klientów, jak potężny potrafi być napęd elektryczny połączony z napędem na cztery koła, futurystyczny pick-up stanął w walce z najlepiej sprzedającym się autem w Stanach Zjednoczonych, jakim od lat jest Ford F-150. Czy taki pojedynek miał w ogóle sens?

Zaraz po prezentacji nowej Tesli Cybertruck, która miała miejsce 22 listopada w Kalifornii, nagranie lepszej jakości z pojedynku dwóch silnych pick-upów trafiło do sieci, co pozwoliło bliżej przyjrzeć się zawodnikom. Uważni fani motoryzacji szybko zwrócili uwagę, że walka nie do końca była wyrównana. W prawym narożniku stanęła Tesla, która — ze względu na napęd na wszystkie koła — musiała być napędzana przez co najmniej dwa silniki. Jeżeli był to "środkowy" wariant Dual Motor AWD, mowa o wersji, która ma dysponować zasięgiem przekraczającym 480 kilometrów i uciągiem 4535 kilogramów. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h to w tym wypadku kwestia 4,5 sekundy, a cena — według producenta — ma wynieść blisko 50 tys. dolarów (ok. 195 tys. złotych).

Sprawdź: Nowa Tesla Cybertruck. Gigantyczna WPADKA Elona Muska. WIDEO

W lewym narożniku stanął natomiast Ford F-150 w wersji z powiększoną kabiną, którego jednostka napędowa pozostaje nieznana. Zważając jednak, że na nagraniu Ford odpychał się jedynie tylnymi kołami, można podejrzewać, że pod maską tego egzemplarza znajdowała się turbodoładowna jednostka EcoBoost o pojemności 2,7-litra. Jednostka ta generuje na rynku amerykańskim 330 KM i 542 Nm momentu obrotowego, jednak na tle elektryka to żaden wynik. Kolejną istotną kwestią jest waga obu pojazdów. Ford F-150 w wydaniu 4-drzwiowym waży trochę ponad 2 tony, z kolei Tesla — zważając na opancerzoną blachę i wielkie akumulatory — powinna ważyć znacznie więcej.

Zobacz: Tesla Model 3 potrafi zdumiewające rzeczy! Sprawdziliśmy ją od A do Z - TEST, OPINIA, WIDEO

Mimo wszystko stosunkowo cięższy Cybertruck zwyciężył jednak zestawienie go z tylnonapędowym Fordem nie do końca było zagraniem fair-play. Nie zmienia to jednak faktu, że Tesla swobodnie odjechała, ciągnąc za sobą ponad 2-tonowego, amerykańskiego best-sellera. Na pierwsze egzemplarze nowej Tesli przyjdzie nam jeszcze poczekać co najmniej rok, a to oznacza, że możliwości elektrycznego pick-upa jeszcze przed długi czas pozostaną zagadką.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki