Cupra Formentor e-HYBRID (2021)

i

Autor: Cupra Cupra Formentor e-HYBRID (2021)

Zamiast wydechu ma kabel i gniazdko. Cupra Formentor debiutuje w nowych wersjach e-HYBRID - ZDJĘCIA

2021-02-17 10:47

Jak obiecali, tak zrobili! Hiszpańska marka wprowadziła do oferty kolejne wersje swojego autorskiego CUV-a. Już niebawem Cupra Formentor będzie dostępna także w odmianie e-HYBRID oraz e-HYBRID VZ. Niskoemisyjne warianty z gniazdkiem, podobnie jak w przypadku Cupry Leon, będą oferować kolejno moc 204 i 245 KM oraz zasięg elektryczny na poziomie ok. 60 kilometrów. Co jeszcze o nich wiemy?

Elektryczna ofensywa Grupy Volkswagena trwa w najlepsze. Hybrydy z gniazdkiem (PHEV) już niebawem zawitają także do oferty autorskiego CUV-a hiszpańskiej marki. Cupra Formentor, tak jak Cupra Leon i Cupra Leon Sportstourer, będzie dostępna w wersjach z kablem i gniazdkiem. Tańsza wersja e-HYBRID będzie dysponowała mocą 204 KM i 350 Nm. Mocniejsza e-HYBRID VZ będzie oferować 245 KM i 400 Nm. 

Sprawdź: Tylko nie nazywaj go Seatem! Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310 KM DSG7 4Drive - TEST, OPINIA, WIDEO

Obie hybrydowe wersje Formentora z napędem na przednią oś łączą 1.4-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM z jednostką elektryczną zapewniającą 115 KM. Energia elektryczna jest przechowywana w akumulatorach litowo-jonowych o łącznej pojemności 13kWh. W efekcie obydwa modele są w stanie przejechać prawie 60 km w trybie elektrycznym. W słabszym wydaniu sprint od 0 do 100 km/h zajmie około 7,8 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie 205 km/h. Silniejsza odmiana przyspieszy do pierwszej "setki" w równe 7 sekund i rozpędzi się do 210 km/h.

Wersja Moc Skrzynia 0-100 km/h Prędkość maks.
e-HYBRID 204 KM i 350 Nm DSG 7,8 s 205 km/h
e-HYBRID VZ 245 KM i 400 Nm DSG 7,0 s 210 km/h
Cupra Formentor e-HYBRID (2021)

i

Autor: Cupra Cupra Formentor e-HYBRID (2021)

Sportowa hybryda

CUPRA Formentor e-HYBRID standardowo uruchamia się w trybie elektrycznym. Napęd przełącza się na tryb hybrydowy, gdy poziom naładowania akumulatora spada poniżej określonego poziomu lub gdy pojazd rozpędzi się do 140 km/h. Kierowca może skorzystać z ustawień domyślnych w trybie Hybrid-Auto, który automatycznie optymalizuje zużycie energii lub wybrać jedną z trzech opcji dostępnych w trybie Hybrid-Manual: utrzymanie obecnego stanu naładowania, określenie, jakiego poziomu zakumulowanej energii samochód nie powinien przekroczyć oraz funkcję ładowania przy użyciu silnika spalinowego. Akumulatorem można zarządzać także zdalnie za pomocą aplikacji mobilnej CUPRA Connect.

Zobacz: Nowa Cupra Formentor z szeroką gamą silników. Do sprzedaży trafi aż 7 różnych jednostek - LISTA

Podwozie i układ napędowy Formentora e-HYBRID zostały dostosowane do nowej wersji modelu i innego niż w wariantach spalinowych rozkładu masy. Ponadto, kolumny MacPhersona oraz wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi mają zapewnić większy komfort jazdy, zarówno na 18- i 19-calowych felgach.

Cupra Formentor e-HYBRID (2021)

i

Autor: Cupra Cupra Formentor e-HYBRID (2021)

Kiedy w sprzedaży?

Cupra Formentor z gniazkiem ma trafić do sprzedaży na wybranych rynkach już w marcu 2021 roku. Choć czasu pozostało niewiele, producent wciąż nie pochwalił się cenami nowych wariantów. Na więcej szczegółów pozostaje nam jeszcze chwilę poczekać. Szeroka gama silnikowa Formentora na pewno przyciągnie do siebie wielu klientów. Wraz z debiutem dwóch wersji z wtyczką, dostępnych wariantów będzie już w sumie pięć. Zgodnie z obietnicą hiszpańskiej marki rodzina ma się jeszcze powiększyć o 2-litrowego diesla (150 KM), mocną benzynę (245 KM) oraz 5-cylindrowego benzyniaka (VZ5) o mocy prawie 400 KM!

CUPRA Formentor e-HYBRID jest kwintesencją marki. Model pozwoli nam na osiągnąć cel podwojenia w 2021 roku zeszłorocznych wyników sprzedaży. Zgodnie z założeniami w tym roku Formentor ma stanowić 50 proc. sprzedaży, z czego połowa tych egzemplarzy będzie posiadać napęd hybrydowy typu plug-in. Sprzedaż elektrycznych hybryd na rynkach europejskich wzrosła z 5,7 proc. w 2019 roku do 11,9 proc. w 2020 r. Prognozujemy, że trend będzie się utrzymywał, umożliwiając dalszą elektryfikację branży.

– stwierdza Wayne Griffiths, CEO CUPRY i SEAT-a.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki