Jakie auto używane do 10 tysięcy złotych: ranking najlepszych modeli

2018-10-15 11:34

Jakie kupić auto używane do 10 tysięcy złotych? Z roku na rok ceny większości starszych samochodów spadają, jednych mniej, drugich bardziej. Nie oznacza to jednak, że nie znajdą one kolejnych właścicieli. Wręcz daje nam to więcej możliwości, gdy rozglądamy się za nowym samochodem. Polacy często sięgają po starsze egzemplarze, ale nic w tym dziwnego — większość z nich ma w sobie to coś. Przedstawiamy wam listę 10 najmniej awaryjnych i najlepiej ocenianych samochodów na rynku wtórnym, które można kupić za 10 tysięcy złotych.

Przed zakupem samochodu używanego często sięgamy po opinie użytkowników wybranego modelu. Nie od dziś jednak wiadomo, że każdy egzemplarz spotykają inne bolączki. Firma ProfiAuto przeprowadziła ranking awaryjności samochodów, w którym 1300 mechaników poproszono o wskazanie zalet i wad danego modelu, a następnie ocenienie go w skali od 1 do 6.

Jakie auto używane do 10 tysięcy złotych?

Możliwości jest wiele, aczkolwiek w tym zestawieniu skupimy się na egzemplarzach, które mimo swoich lat nie przysporzą nam wielkich wydatków. Pewnie nikogo to nie zdziwi, ale będziemy krążyć głównie wokół niemieckiej sceny motoryzacyjnej, ponieważ to właśnie z Niemiec pochodzi najbardziej rozpoznawalny i pancerny silnik wysokoprężny - 1.9 TDI.

To już tradycja

Jeśli rozglądasz się za samochodem z silnikiem diesla, to najprawdopodobniej właśnie z tym motorem będzie Ci dane się zaprzyjaźnić. Samochody, które zdaniem mechaników są najmniej awaryjne, godne polecenia oraz ich serce ma 1900cm3 objętości skokowej to między innymi: Audi A3 (8L), Audi A4 (B5) czy Volkswagen Golf (IV generacji) oraz wszystkim znany i lubiany Volkswagen Passat (B5)

Wkraczamy teraz na terytorium Bawarii, gdzie powstały równie wysoko oceniane samochody, tj.: BMW E46 czy BMW E39. BMW na przełomie XX i XXI wieku oferowało tyle opcji silnikowych, że nie zliczymy ich na palcach obu rąk. Zatem jaki silnik wybrać? Zdaniem ekspertów, powinniśmy rozglądać się za E46 z dwulitrowym sercem benzynowym lub wysokoprężnym. W przypadku starszego brata serii 3 - mowa oczywiście o E39 - by cieszyć się nieziemskim komfortem, musimy skupić się wyłącznie na silniku 3.0 diesel.

Równie niemiecki, równie niezawodny

Przyszedł czas na auta trochę mniejsze, trochę mniej niezawodne, ale w swojej cenie bardzo wdzięczne. Mowa tym razem o samochodach marki Opel. Kolejno Corsa (C) czy Astra II generacji (G) będą dla nas (jak i naszego portfela) bardzo łagodne. Spokojnie, prędzej pogryzie wam Opla, niż Opel was. Korozja nadwozia to jedyny poważny problem, jaki napotkamy w tych modelach.

Prawda jest taka, że chcąc znaleźć samochód do 10 tysięcy złotych, będziemy musieli przebić się przez blisko 40 tysięcy ofert na przeróżnych portalach samochodowych. Czy jest jakaś złota metoda? Przede wszystkim dużo cierpliwości i trochę szczęścia!

Marka Model Lata produkcji Najlepszy silnik Średnia cena Średniia ocena 
1 Audi A4 (B5) 1994-2001

Benzynowy 1.8

Wysokoprężny 1.9

8800 zł 10/10
2 Audi A3 (8L) 1996-2003 Wysokoprężny 1.9 8000 zł 10/10
3 BMW Seria 3 (E46) 1998-2007

Benzynowwy 2.0


Wysokoprężny 2.0

9200 zł 7.5/10
4 Audi A6 (C5) 1997-2004 Wysokoprężny 1.9 10 000 zł 8/10
5 BMW Seria 5 (E39) 1995-2004 Wysokoprężny 3.0 10 000 zł 7.5/10
6 Volkswagen Golf IV 1997-2006 Wysokoprężny 1.9 7600 zł 10/10
7 Opel Corsa (C) 2000-2006

Benzynowy 1.4


Wysokoprężny 1.7

7200 zł 6/10
8 Škoda Fabia I 1999-2008

Benzynowy 1.4


Wysokoprężny 1.9

8200 zł 8/10
9 Volkswagen Passat (B5) 1996-2005 Wysokoprężny 1.9 8300 zł 8.5/10
10 Opel Astra II (G) 1998-2009 Benzynowy 1.6 7700 zł 5.5/10

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki