Najtańsze nowe hybrydy na polskim rynku. TOP 10 modeli | CENA, SILNIK, WERSJA, WYPOSAŻENIE

2020-05-18 21:05 Jan Guss-Gasiński
Najtańsze nowe hybrydy na polskim rynku. TOP 10 modeli | CENA, SILNIK, WYPOSAŻENIE
Autor: SE/AUTO Najtańsze nowe hybrydy na polskim rynku. TOP 10 modeli | CENA, SILNIK, WYPOSAŻENIE

Decydując się na zakup nowego samochodu, najczęściej kierujemy się najniższą ceną. Trzeba jednak pamiętać, że kwota, jaką zapłacimy w salonie, to nie jedyny wydatek z jakim przyjdzie nam się zmierzyć. O tym, czy samochód jest wart swojej ceny, nie definiuje liczba na fakturze, tylko jego apetyt na paliwo i awaryjność. Najbardziej ekonomiczne i bezobsługowe są auta niskoemisyjne, które choć potrafią kosztować więcej, niż benzyniaki czy diesle, na dłuższą metę odwdzięczą się niskimi kosztami eksploatacji. Oto TOP 10 najtańszych hybryd na polskim rynku.

Jeżeli planujemy kupić auto, którym na co dzień będziemy poruszać się między miastami, najczęściej celujemy w coś z silnikiem diesla, który na długich trasach odwdzięcza się niskim spalaniem. Natomiast kiedy szukamy auta, które większość swojego życia spędzi w mieście, najchętniej sięgamy po benzyniaki. Niestety, większość nowoczesnych samochodów z silnikami karmionymi bezołowiową posiadają turbosprężarki, a te potrafią płatać figle właścicielom, a zwłaszcza ich portfelom.

Sprawdź również: Tani nowy sedan. TOP 6 najtańszych sedanów na polskim rynku | CENA, SILNIK, WERSJA, WYPOSAŻENIE

Co zatem wybrać, żeby było dobrze? Benzyny pod wieloma względami są świetne, ale najlepszym rozwiązaniem na ekonomiczne przejażdżki po zakorkowanych aglomeracjach są niskoemisyjne i jednocześnie mało awaryjne hybrydy. Poznaj 10 najtańszych modeli z jednostką hybrydową w Polsce.

Toyota Corolla Hatchback 2.0 Hybrid 180 KM e-CVT Selection
Autor: Paweł Kaczor Toyota Corolla Hatchback 2.0 Hybrid 180 KM e-CVT Selection

1. Toyota Yaris 1.5 Hybrid ACTIVE - cena 69 900 zł

Zestawienie najtańszych hybryd w Polsce otwiera znana i lubiana Toyota Yaris trzeciej generacji, która po premierze nowszej odsłony otrzymała przydomek "Classic". Pod maską najbardziej budżetowego mieszczucha z napędem niskoemisyjnym znajduje się 1,5-litrowy, wolnossący silnik benzynowy wspierany przez motor elektryczny. Łączna moc całego układu wynosi równe 100 KM i 136 Nm. Za przenoszenie momentu na przednią oś odpowiada bezstopniowa skrzynia automatyczna e-CVT, która jest w stanie rozpędzić japońskiego malucha od 0 do 100 km/h w 12 sekund. 

Sprawdź: TEST Toyota Yaris GRMN 1.8 Dual VVT-i: dla koneserów hot-hatchy - WIDEO

Yaris Classic nie jest demonem prędkości, jednak trzeba pamiętać, że układ hybrydowy odwdzięcza się w inny sposób. Po odjęciu nogi z gazu lub podczas hamowania samochód gromadzi energię, którą później wykorzystuje do jazdy. Zmagazynowany w akumulatorach prąd pozwala na poruszanie się w korkach bez wsparcia silnika spalinowego, dzięki czemu średnie spalanie tego modelu nie przekracza nawet 5 l/100 km. Ceny tego modelu w domyślnej wersji wyposażenia Active, startują w salonach od kwoty 69 900 zł. W standardzie otrzymujemy łączność bezprzewodową Bluetooth, system audio z wyświetlaczem, zamek centralny, 15-calowe felgi stalowe oraz klamki i lusterka lakierowane w kolorze nadwozia.

2. Nowa Toyota Yaris 1.5 Hybrid ACTIVE - cena 76 900 zł

Drugie miejsce ponownie zajmuje Yaris, jednak tym razem mowa o najnowszej, czwartej generacji, która zadebiutowała pod koniec 2019 roku. Pod maską pracuje ta sama jednostka napędowa 1.5 Hybrid, jednak w tym wydaniu jest nieco mocniejsza (114 KM & 136 Nm). Poza zupełnie nowym designem otrzymujemy także znacznie większy samochód. Względem poprzednika nowy Yaris jest o 50 mm szerszy i ma wydłużony o 50 mm rozstaw osi. Na papierze to tylko kilka centymetrów, jednak w praktyce możemy liczyć na znacznie więcej przestrzeni w kabinie.

Co więcej na pokładzie nowej generacji znalazły się również najnowocześniejsze systemy wspomagania kierowcy, tj. asystent utzymania pasa ruchu, układ rozpoznawania znaków drogowych, intelgentny tempomat adaptacyjny, układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, system wykrywania pieszych, system automatycznego powiadamiania ratunkowego oraz system wykrywający zmęczenie kierowcy. Na liście wyposażenia podstawowego wersji Active znalazł się również nowy system multimedialny Toyota Touch z 7-calowym ekranem dotykowym, a także automatyczna klimatyzacja. Ceny nowego Yarisa startują od 76 900 zł.

3. Toyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid ACTIVE - cena 89 900 zł

Ostatnie miejsce na podium zajmuje większy brat Yarisa, czyli Corolla w wydaniu Hatchback. Pełnoprawny japoński kompakt cieszy nie tylko większą przestrzenią w kabinie, ale także w bagażniku (361 l). Corolla jako nieco większe auto może się pochwalić mocniejszym zespołem napędowym o pojemności 1,8-litra, który generuje moc 122 KM i 142 Nm. Podobnie jak poprzednicy, za przenoszenie napędu odpowiada bezstopniowa skrzynia e-CVT, która rozpędza japończyka do pierwszej setki w 10,9 sekundy. Ponieważ nie sprint, a spalanie jest priorytetem, spokojna jazda potrafi zadowolić wynikiem spalania na poziomie nie całych 5 l/100 km. 

Zobacz: Co sprawia, że tym modelem chce się jeździć? Toyota Corolla Hatchback 2.0 Hybrid 180 KM e-CVT - TEST, OPINIA

Na wyposażeniu podstawowego wariantu Active, którego ceny startują od  89 900 zł, znajdziemy LED-owe światła główne (Basic LED) oraz LED-owe światła dzienne, elektryczny hamulec postojowy, adaptacyjny tempomat, nowoczesne systemy  wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, podgrzewane lusterka, multi-funkcyjną kierownicę, klimatyzację automatyczną, łączność Bluetooth, oraz 8-calowy wyświetlacz dotykowy systemu Toyota Touch.

4. Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid ACTIVE - cena 93 900 zł

Po hatchbacku czas na sedana. Kompaktowy sedan Toyoty to jeden z czterech wersji nadwozia (Hatchback, Sedan, Touring Sports, Touring Sports Trek) w jakich oferowania jest Corolla.  Podobnie jak w przypadku "rodzeństwa", pod maską hybrydowej odmiany pracuje większy i mocniejszy silnik benzynowy o pojemności 1,8-litra, wspierany jednostką elektryczną, dzięki czemu łączna moc auta wynosi 122 KM i 142 Nm momentu obrotowego. Za przenoszenie siły na przednią oś także odpowiada bezstopniowe e-CVT. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje równe 11 sekund.

Względem wyżej wymienionej propozycji, sedan ma nieco większy rozstaw osi (+60 mm), co pozwala nieco bardziej rozprostować nogi podczas dłuższych wyjazdów. Więcej miejsca znajdziemy również w zamkniętej przestrzeni bagażowej, która wynosi 471 litrów. Choć sedany nie są już tak chętnie wybierane jak SUV-y czy hatchbacki, trzeba pamiętać, że oferują znacznie więcej.

Ceny niskoemisyjnego sedana startują w polskim cenniku od 93 900 zł. Na liście wyposażenia podstawowego znajdziemy te same opcje, które zostały wymienione wyżej. Różnica w cenie uwzględnia jedynie bardziej praktyczne nadwozie. 

5. Lexus CT200h ELEGANCE - cena 94 900 zł

Po środku zestawienia wylądował luksusowy odpowiednik Corolli. Lexus CT200h to kompaktowy hatchback, który aktualnie jest dostępny z wartym uwagi upustem 25 proc. Domyślnie podstawowy wariant Elegance startował do 124 300 zł, jednak importer chcąc zwrócić na siebie uwagę, zredukował cenę do aż 94 900 zł. Pod maską Lexusa pracuje ta sama jednostka co w Corolli, jednak ta generuje 136 KM i 142 Nm momentu obrotowego. Tak, zgadliście, tu również pracuje bezstopniowa przekładnia e-CVT. Zdaniem producenta umiejętne operowanie pedałem gazu powinno pozwolić na osiągnięcie zadowalających wyników spalania na poziomie nie całych 5 l/100 km.

Różnica pomiędzy Toyotą polega jednak na tym, że na liście wyposażenia podstawowego znajdziemy znacznie więcej dobroci. Podstawowa wersja Elegance przywita nas 16-calowymi felgami aluminiowymi, czujnikami parkowania z przodu i z tyłu, LED-owymi lampami przeciwmgielnymi, dwustrefową klimatyzacją oraz 7-calowym wyświetlaczem multimediów i łącznością Bluetooth, USB, a także AUX. 

6. Hyundai Kona Hybrid COMFORT - cena 97 200 zł

Z Japonii przenosimy się do Korei, gdzie z otwartymi szeroko ramionami wita nas hybrydowy crossover - Hyundai Kona. Pod maską kompaktowego SUV-a pracuje wolnossąca jednostka 1.6 GDi o mocy 141 KM i 265 Nm maks. momentu obrotowego. Podobnie jak w autach konkurencji, możemy tu liczyć na niewielki apetyt. Średni wynik spalania w wiarygodnym cyklu WLTP wyniósł 5 l/100 km. Za przenoszenie napędu na przednie koła odpowiada 6-stopniowa przekładnia DCT. Niestety zastosowanie tu innej skrzyni nie wpłynęło za bardzo na przyśpieszenie, bowiem to od 0 do 100 km/h wciąż zajmuje ok. 11 sekund.

Przeczytaj także: Hyundai Kona Hybrid 1.6 GDI 6DCT to oszczędne auto. Toyota C-HR Hybrid ma godnego rywala - TEST, OPINIA

Na pokładzie podstawowej dla hybrydy wersji wyposażenia Comfort przyszli nabywcy znajdą sporo zaawansowanych systemów z zakresu bezpieczeństwa, automatyczną klimatyzację, tylne czujniki parkowania, elektryczny hamulec postojowy, łopatki do zmiany biegów, selektor trybów jazdy, tempomat, światła dzienne LED i przednie światła przeciwmgielne. Za rozrywkę odpowiada natomiast radio z 5-calowym ekranem mono i łącznością Bluetooth.

7. Kia Niro Hybrid M - cena 97 990 zł

Żegnamy Konę i witamy Niro, czyli kolejne koreańskie z bliźniaczym układem napędowym. Pod maską to dokładnie ta sama technologia co w Hyundaiu. Oznacza to w skrócie tyle, że pod maską pracuje ten sam benzyniak o pojemności 1,6-litra, który współpracuje z ta samą dwusprzęgłową, 6-biegową skrzynią automatyczną DCT. Różnica w cenie jest znikoma, jednak w kwestii wyposażenia to zupełnie inna bajka. 

Nie przegap: Jeśli jesteś taksówkarzem, ten wóz jest dla Ciebie. Hybrydowa Kia Niro ma wszystko czego trzeba - TEST, OPINIA

Kia Niro Hybrid już w podstawowej wersji M, której cena startuje od 97 990 zł, oferuje radioodtwarzacz MP3 z 8-calowym ekranem dotykowym, kamerę cofania, interfejs Apple Carplay oraz Android Auto, a także czujniki parkowania z tyłu, światła do jazdy dziennej LED, przednie światła przeciwmgielne, tylne lampy LED oraz 2-strefową klimatyzację. Co więcej, kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów już w najtańszej wersji są obszyte skórą, a całości towarzyszą elementy wnętrza w kolorze fortepianowej czerni. Praktyczny crossover cieszy nie tylko przestronnym wnętrzem, ale także niskim jak na swoje gabaryty spalaniem (ok. 4,7 l/100 km). 

8. Toyota C-HR 1.8 Hybrid COMFORT - cena 109 900 zł

W tej samej lidze co Kona i Niro gra także Toyota C-HR, czyli jeden z najchętniej wybieranych hybrydowych crossoverów przez klientów indywidualnych. Świeży model po faceliftingu otrzymał mocniejszą jednostkę 2.0 Hybrid Dynamic, jednak w mniejszym budżecie można sobie pozwolić jedynie na 122-konny motor 1.8 Hybrid, którym dysponuje też Toyota Corolla czy Lexus CT. Mocną stroną miejskiego SUV-a jest jego design, w którym Polacy szybko się zakochali oraz niewątpliwie niewielkie spalanie.

Za 109 900 zł otrzymujemy podstawową wersję wyposażenia Comfort, w której skład wchodzi tempomat adaptacyjny, dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, światła główne w technologii LED (Basic LED), 17-calowe felgi aluminiowe, kamera cofania, światła przeciwmgielne oraz wzbogacony o interfejs Apple CarPlay i Android Auto system multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 8-cali. Przestrzeń w kabinie jest proporcjonalna do tego, co dostajemy w Corolli, więc jest bardzo przyzwoicie.

9. Hyundai Ioniq Hybrid BUSINESS - cena 113 300 zł

Ruszyliśmy w stronę SUV-ów, ale czas wrócić do sedanów. Przedostatnie miejsce zajmuje w tym rankingu Hyundai Ioniq Hybrid w podstawowej wersji wyposażenia Business. Cena domyślnego wariantu startuje od 113 300 zł. To całkiem sporo, jednak w zamian dostajemy już konkretnie wyposażony egzemplarz. Przede wszystkim na pokładzie znajdziemy mnóstwo systemów wspomagania kierowcy oraz selektor trybów jazdy, łopatki do zmiany biegów i poziomu rekuperacji, tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, czujnik deszczu, automatyczną klimatyzację i system automatycznego odparowywania kabiny. Co więcej, przednie światła dzienne i przeciwmgielne wraz z lampami tylnymi i tylnym światłem przeciwmgielnym są w wykonane w technologii LED. Za rozrywkę odpowiada radio z 8-calowym kolorowym wyświetlaczem, które można obsługiwać za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy. Łączność Bluetooth z rozpoznawaniem głosowym także jest w cenie.

W kwestii napędu, jak to u koreańczyków, nic się nie zmienia. Pod maską, podobnie jak w Konie czy Niro, znajdziemy wolnossący silnik 1.6 GDi z bezpośrednim wtryskiem o mocy 141 KM i 265 Nm momentu obrotowego. Tym samym za przenoszenie momentu odpowiada 6-stopniowe DCT, a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje niecałe 11 sekund. Spalanie to formalność. Przy "lekkiej" nodze średni apetyt na paliwo nie powinien przekroczyć 5 l/100 km.  

10. Toyota Prius 1.8 Hybrid ACTIVE - cena 120 900 zł

Na ostatnim miejscu zestawienia uplasowała się Toyota Prius Hybrid w wersji wyposażenia Active. Ponieważ mowa o najnowszej generacji, podobnie jak w modelu C-HR, na pokładzie znajdziemy mnóstwo pomocnych rozwiązań, tj. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy, układ rozpoznawania znaków drogowych czy automatyczne światła drogowe i kamerę. Światła do jazdy dziennej i światła przeciwmgielne są w technologii LED.

Przeczytaj: Oszczędna podróż w góry hybrydą? W Toyocie Prius Plug-in Hybrid to prostsze, niż myślisz - TEST, OPINIA

A pod maską? Zgadliście! Wolnossąca jednostka benzynowa 1.8 Hybrid o mocy 122 KM, połączona z bezstopniową skrzynią e-CVT. Toyota Prius nigdy nie była wyścigówką, ale pod względem średniego spalania miażdży wszystkich w tym zestawieniu. Zdaniem producenta średnio na 100 km ten model potrafi spalić tylko 3,5 l benzyny. Niestety, jeżeli mamy chrapkę na tak fenomenalne wyniki, musimy poświęcić co najmniej 120 900 zł. 

Najnowsze