Audi Q3 Sportback to nie tylko inaczej opakowane Q3. To SUV coupe wypchany fajnymi nowinkami - WIDEO, CENNIK

2019-12-17 1:21

W Polsce można już kupić zupełnie nowy samochód czterech pierścieni, łączący zalety SUV-a z atrakcyjną sylwetką coupe. Choć auto jest niższe o 29 mm względem modelu Q3, pod nazwą Q3 Sportback do odnalezienia jest wciąż spore 5-osobowe wnętrze oraz motoryzacyjna wszechstronność. Podwyższony prześwit został doprawiony sportowym zestrojeniem podwozia, progresywnym układem kierowniczym i wydajnym układem napędowym. Co oferuje dokładnie Audi Q3 Sportback i ile trzeba za nie zapłacić?

Usportowiony wygląd

Audi Q3 Sportback to nic innego, jak przeprojektowane Audi Q3. Tak samo zawiera w pasie przednim charakterystyczną ośmiokątną osłonę chłodnicy Singleframe, podkreślającą przynależność do rodziny Q. Grill wypełniony plastrem miodu, trapezoidalne wloty powietrza w zderzaku i wąskie reflektory o kształcie klina zwężające się do wewnątrz. Lampy występują w trzech typach, a te najwyższe to Matrix LED, których adaptacyjne światła drogowe inteligentnie oświetlają drogę, odpowiednio do aktualnej sytuacji.

Testowaliśmy: Audi Q3 S line 45 TFSI quattro S tronic: naszpikowane drogimi dodatkami

Stylistycznym kontrastem Q3 Sportback w stosunku do tradycyjnego Q3, jest całkiem inny tył oraz znacznie dynamiczniej nakreślona linia boczna. Dzięki niżej poprowadzonemu dachowi, zakończonemu spoilerem i przechodzącemu w pochyłe słupki tylnej części auta, nadwozie już optycznie wydaje się dłuższe od siostrzanego Audi Q3. W rzeczywistości różnica w długości wynosi 16 mm, a w wysokości 29 mm. Karoseria jest dość muskularna i pocięta wyrazistymi przetłoczeniami. Innowacyjna LED-owa technologia oświetlenia zagościła także w tylnych lampach dostępnych z dynamicznym motywem świetlnym. Dolną część tyłu zamyka dyfuzor, a wykończeniem całości są ciekawe wzory obręczy kół dostępnych w czterech rozmiarach - od 16” do 20”.

Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one

i

Autor: Audi Polska Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one Link: Zobacz więcej w GALERII

Edition one

Tradycyjnie przy konfiguracji pojazdu można zdecydować się na stylistyczny pakiet S line, a wszelkie detale wykończeniowe karoserii zamówić w czarnym kolorze. W wersji podstawowej, dodatki w dolnej partii nadwozia mają kontrastowy kolor szary, a na życzenie mogą być utrzymane w kolorze nadwozia. W sumie do wyboru jedenaście wersji kolorystycznych karoserii.

Porównaliśmy: Audi w cenie dwóch Passatów! W czym Audi A6 allroad jest lepsze niż VW Passat Alltrack? TEST, OPINIA

Z okazji wprowadzenia Q3 Sportback na rynek, specjalną limitowaną wersją wyposażenia jest Edition one. Dokładnie takie auto widać na dołączonych zdjęciach oraz filmie. Edition one dostępne jest w dwóch wariantach: w srebrnym kolorze metalicznym i dodatkami w szarej barwie oraz w całości w kolorze metalicznym czarnym. W obu przypadkach zewnętrzna stylistyka bazuje na linii S line oraz na czarnym pakiecie stylistycznym, z ciemnymi panelami dekoracyjnymi w reflektorach i 20-calowymi kołami.

We wnętrzu Edition one na kierowcę i pasażerów czeka także specjalna linia stylistyczna. Auto w srebrnym kolorze nadwozia bazuje na wnętrzu z linii design selection i detalach w srebrnych odcieniach kolorystycznych. Z kolei czarne nadwozie łączy się z wnętrzem S line uzupełnionym niebieskimi powierzchniami z Alcantary umieszczonymi na desce rozdzielczej i drzwiach.

Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one

i

Autor: Audi Polska Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one Link: Zobacz więcej w GALERII

Nadmuchany kompakt

Audi Q3 Sportback nie chce być gorsze od swojego rodzeństwa, dlatego choć zostało zaprojektowane jako SUV coupe, to jest pełnoprawnym, 5-miejscowym samochodem osobowym. Długość auta wynosi 4500 mm, wysokość to 1556 mm, a szerokość 1843 mm. To wszystko przy rozstawie osi mierzącym 2680 mm. Auto można spokojnie określić mianem nadmuchanego kompakta, w którym zajmowanie miejsca jest bliższe wchodzeniu do kabiny, a nie wsiadaniu.

Przeczytaj także: Z takim elektrycznym autem w Polsce można żyć. Audi e-tron 55 quattro - TEST, OPINIA, WIDEO

Fotele przednie są obszerne, występują w wersji standardowej oraz sportowej z opcjonalnym sterowaniem elektrycznym i podgrzewaniem siedzisk. Bagażnik zmieści od 530 do 1400 litrów po położeniu oparć na płasko, dzielonych na trzy części w stosunku 40/20/40. Podłoga przedziału bagażowego może być umieszczona na różnych poziomach, a tylną półkę uda się schować pod nią. Na życzenie, Audi dostarcza elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika, którą sterować można również za pomocą ruchu stopą. Tylną kanapę można przesuwać o 130 mm w przód lub w tył.

Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one

i

Autor: Audi Polska Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one Link: Zobacz więcej w GALERII

Wnętrze klasy premium

Architektura wnętrza Q3 Sportback pełna poziomych linii i technicznych załamań, została zaczerpnięta z modelu Q3. Centralnym elementem systemu obsługi jest opcjonalny ekran dotykowy MMI touch display (przekątna 10,1 cala), otoczony szeroką ramką utrzymaną w błyszczącej czerni. Ramka jest ośmiokątna i powiela w ten sposób kształt ramy osłony chłodnicy Singleframe. Podobnie jak umieszczony poniżej panel obsługi klimatyzacji, ekran systemu jest zwrócony pod kątem 10 stopni w stronę kierowcy. Panel klimatyzacji występuje w dwóch wersjach - prostszej i bardziej zaawansowanej.

Testowaliśmy: Audi S7 Sportback to auto z głośnikiem w wydechu i z dieslem. Czy można odnaleźć w nim sport?

Dzięki możliwości elastycznego dopasowywania linii wyposażenia oraz dzięki dużemu wyborowi kolorów i materiałów, można w dużym stopniu zindywidualizować wnętrze. Tablica rozdzielcza może mieć pięć różnych wzorów wykończenia, tapicerka foteli może być wykonana z tkaniny, ze sztucznej skóry oraz z połączenia skóry z Alacantarą, a dodatkowo do wyboru jest przy tym szeroka gama odcieni i wzorów. Unikatową stylistykę drzwi i tunelu środkowego podkreśla w ciemnościach światło opcjonalnego pakietu oświetlenia konturowego i nastrojowego. Światło to może być – w zależności od nastroju kierowcy i pasażerów – ustawione w trzydziestu różnych kolorach.

Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one

i

Autor: Audi Polska Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one Link: Zobacz więcej w GALERII

Cyfryzacja postępuje

Koncepcja obsługi i wyświetlaczy w Q3 Sportback pokazuje, jak wielki postęp w dziedzinie cyfryzacji poczyniła marka Audi. W przypadku wyposażenia samochodu w radio MMI, ekran w miejscu zegarów ma przekątną 10,25 cala. Kierowca operuje widocznymi na nim funkcjami z poziomu kierownicy wielofunkcyjnej. W najwyższym stopniu rozbudowy systemu infotainment – MMI navigation plus, pojawia się Audi virtual cockpit, na którym widocznych jest wiele dodatkowych funkcji, a na środku tablicy rozdzielczej pojawia się ekran dotykowy MMI touch display.

Zobacz: Żeby uszkodzić nowe Audi parkując, trzeba tego bardzo chcieć. Kamery 360 z widokiem 3D to nie tylko bajer - WIDEO

Klient może ponadto zamówić Audi virtual cockpit plus z ekranem o przekątnej 12,3 cala. Można na nim wybrać jeden z trzech widoków, w tym widok dynamiczny charakteryzujący się czerwonymi elementami. Rozmiar zegarów i zawartość menu infotainment można zmieniać przy pomocy przycisku View na kierownicy wielofunkcyjnej. Opcjonalnie kierownica może być dołem podcięta.

Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one

i

Autor: Audi Polska Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one Link: Zobacz więcej w GALERII

Kompleksowo połączone z siecią

System MMI navigation plus w Audi Q3 Sportback jest poważnie rozbudowany i oferuje tyle samo możliwości, co w dużych modelach Audi. Przykładowo na pokładzie zostają udostępnione usługi online Audi connect. Ich pobieranie następuje za pośrednictwem zamontowanej na stałe w aucie karty SIM – Audi connect SIM – z dużą szybkością, w standardzie pobierania danych LTE Advanced. Usługi takie jak informacje online na temat ruchu drogowego i wyszukiwanie najbardziej interesujących nas miejsc (POI), są idealnym uzupełnieniem wyznaczania trasy przez nawigację. Do przewidywania dostępności miejsc parkingowych przy ulicy oraz do dostarczania informacji na temat punktów niebezpiecznych i aktualnych ograniczeń prędkości, Audi Q3 Sportback wykorzystuje usługi Car-to-X, czyli rozproszoną inteligencję floty Audi.

Zobacz: 600 koni w Audi RS Q8! To najmocniejszy SUV czterech pierścieni - WIDEO, ZDJĘCIA

Gama usług Audi connect obejmuje również pobierający dane z prędkością 300 Mbit/sek. hotspot Wi-Fi, z którym połączyć się mogą urządzenia mobilne pasażerów. Dostępne dla klientów jest również rozszerzenie gamy usług Audi connect, w postaci pakietu Audi connect navigation & infotainment plus. W jego skład wchodzi mi.in. nawigacja bazująca na Google Earth oraz radio hybrydowe, przełączające się automatycznie w zależności od siły sygnału pomiędzy sygnałami FM, DAB i streamingiem online. Oferowane w tym pakiecie sterowanie głosowe ma rozszerzone możliwości. By prawidłowo odpowiedzieć na pytania i polecenia kierowcy, wykorzystuje nie tylko pokładową bazę danych, ale również szczegółową wiedzę pozyskiwaną z chmury.

Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one

i

Autor: Audi Polska Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one Link: Zobacz więcej w GALERII

Telefonia i system nagłośnienia

Gamę usług infotainment uzupełniają atrakcyjne moduły sprzętowe, m.in. Audi phone box. Łączy on smartfona właściciela auta z anteną samochodową oraz indukcyjnie taki telefon ładuje. Funkcja Voice-over-LTE pomaga w szybszym nawiązaniu połączenia i pozwala korzystać w tym samym czasie z szybkiego transferu danych i wysokiej klasy połączeń telefonicznych w cyfrowej jakości.

Sprawdź także: TEST Audi Q8 50 TDI 3.0 V6 286 KM: podróżowanie w nowym wymiarze

Audi smartphone interface integruje telefony komórkowe z systemem operacyjnym iOS lub Android z pokładowym systemem infotainment. Interfejs ten łączy się z urządzeniem mobilnym i przenosi jego natywne środowisko – Apple Car Play lub Android Auto – wprost na ekran systemu MMI. W przypadku iPhone’ów robi to bezprzewodowo. Częścią Audi smartphone interface są dwa gniazda USB na konsoli środkowej. Pozwalają one naładować telefon oraz odtworzyć muzykę z urządzenia przenośnego przez samochodowe głośniki. Jedno z tych gniazd jest kompatybilne z nową, symetryczną i obustronną wtyczką typu C. Do ładowania urządzeń służą dwa opcjonalne, dodatkowe gniazda USB-C w tyle pojazdu. Radość ze słuchania muzyki zapewnia rozbudowany system muzyczny Bang & Olufsen Premium Sound System z trójwymiarowym dźwiękiem. W jego skład wchodzi 15 głośników.

Z darmową aplikacją myAudi bezprzewodowo łączącą smartfona z samochodem, powiązano wiele funkcji Audi connect. Aplikacja może być wykorzystana np. do transferu wyznaczonych tras nawigacji czy kalendarza, ze smartfona do systemu MMI oraz do streamingu muzyki. Co więcej, z jej pomocą klient może zdalnie zablokować i odblokować drzwi w aucie, sprawdzić aktualny stan pojazdu, zlokalizować miejsce zaparkowania auta i nawigować dojście do niego oraz obsługiwać opcjonalne, dodatkowe ogrzewanie. Usługi te oraz pakiet usług zdalnych (oferowanych w standardzie wraz z MMI radio plus), są częścią pakietu Audi connect emergency call & service. W jego skład wchodzą też pomoc drogowa online i internetowa rezerwacja wizyty serwisowej.

Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one

i

Autor: Audi Polska Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one Link: Zobacz więcej w GALERII

Benzynowe silniki na początek

Na rynku europejskim na początku dostępne są dwie jednostki benzynowe. Pierwsza 1.5 TFSI z systemem cylinder on demand (35 TFSI) legitymuje się mocą 150 KM i 250 Nm i może być połączona z manualną 6-biegową skrzynią lub automatyczną S tronic. Przy skrzyni ręcznej przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,6 s, a prędkość maksymalna 204 km/h. Drugi mocniejszy silnik 2.0 TFSI o mocy 230 KM i 350 Nm (45 TFSI) standardowo parowany jest ze skrzynią S tronic i napędem quattro. Q3 Sportback z tym motorem od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,5 s, a jego prędkość maksymalna to 233 km/h. W późniejszym terminie wprowadzony zostanie silnik 2.0 TFSI 190 KM (40 TFSI) oraz wysokoprężne o mocy 150 (35 TDI) i 190 KM (40 TDI). Wszystkie motory mają certyfikację zgodności z normą emisji Euro 6d-TEMP.

Pisaliśmy: Audi RS Q8 zostało najszybszym SUV-em na Nurburgringu, jeszcze przed oficjalnym debiutem - WIDEO

W silniku 1.5 TFSI system cylinder on demand sprawia, że przy niskich i średnich obciążeniach wyłącza się drugi i trzeci cylinder, co znacznie redukuje zużycie paliwa. W połączeniu z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów, 1.5 TFSI wyposażone jest w kolejne rozwiązanie techniczne wpływające na wydajność silnika: system mild-hybrid (MHEV) bazujący na 48-woltowej, pokładowej instalacji elektrycznej. System ten w codziennym, praktycznym użytkowaniu redukuje spalanie nawet o 0,4 l. paliwa na 100 km. Sercem systemu MHEV jest alternator-rozrusznik (RSG) odzyskujący podczas hamowania do 12 kW mocy i przekazujący ją do kompaktowego akumulatora litowo-jonowego. Jeżeli kierowca przy prędkości pomiędzy 40 a 160 km/h zaczyna hamować, Q3 Sportback przełącza się w tryb jazdy na biegu jałowym albo w tryb żeglowania, w którym silnik automatycznie się wyłącza. O tym, w który z tych trybów przełączy się jednostka napędowa, na podstawie danych dotyczących sytuacji drogowej i wybranego trybu jazdy decyduje układ zarządzania pracą silnika. W momencie, w którym kierowca ponownie wciśnie pedał gazu, alternator-rozrusznik RSG szybko i gładko uruchamia motor 1.5 TFSI. System start-stop uruchamia się przy obniżeniu prędkości do 21 km/h.

Dostępny napęd quattro wykorzystuje w swojej konstrukcji hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe montowane na osi tylnej. Jego sterownik zarządza przepływem mocy, zapewniając stabilność i przyczepność pojazdu. Już w momencie gdy kierowca sportowo wchodzi w zakręt, układ może rozpocząć przekazywanie części momentu obrotowego z osi przedniej na oś tylną. W granicach wydajności, napęd na cztery koła quattro blisko współpracuje z selektywnym rozkładem momentu obrotowego między kołami. Ta funkcja oprogramowania sprawia, że prowadzenie auta jest jeszcze bardziej dynamiczne, a jednocześnie stabilne. 

Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one

i

Autor: Audi Polska Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one Link: Zobacz więcej w GALERII

Usportowiony charakter

Wszechstronność Audi Q3 Sportback da się odczuć używając auto w różnych scenariuszach. Progresywny układ kierowniczy powoduje, że to auto chce się prowadzić. W miarę jak rośnie wartość kąta skrętu kół, przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie, co ułatwia prowadzenie w ruchu miejskim lub podczas wyprzedzania. Ponadprzeciętna zwinność zmiksowana z wysokim poziomem komfortu objawia się przede wszystkim w połączeniu ze sportowym zawieszeniem (dostępne bez dopłaty jako alternatywa do zawieszenia standardowego). Na życzenie dostępne jest zawieszenie z adaptacyjną kontrolą stopnia tłumienia, którego sterownik przetwarza sygnały z czujników przyspieszenia i ruchu kół, kontrolując ruchy struktury nadwozia. Zwiększa się w ten sposób zakres możliwości jazdy – od bardzo miękkiej, stonowanej, aż po twardą, sportową.

Testowaliśmy: Audi RS4 Avant B9 2.9 TFSI V6 450 KM Tiptronic quattro: rodzinny odlot

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select dostosowuje do warunków charakterystykę pracy wielu podzespołów i funkcji. Zmienić w ten sposób można charakterystykę pracy silnika i skrzyni biegów, kontroli tłumienia amortyzatorów, czy moc wspomagania kierownicy. Oprócz ustawień standardowych, dostępne są tryby: komfortowy, dynamiczny i wydajny oraz tryb indywidualny ustalany przez kierowcę. Do jazdy poza drogami utwardzonymi służy tryb offroad. W tym trybie układ elektronicznej kontroli stabilizacji przełącza system kontroli trakcji w tryb offroad. Wsparciem może być tu również opcjonalny system kontroli zjazdu ze wzniesienia. Na stromych zboczach o pochyleniu większym niż sześć procent, utrzymuje on stałą, zadaną przez kierowcę prędkość (maksimum 30 km/h), automatycznie inicjując impulsy hamujące. W takim przypadku na wyświetlaczu MMI pojawiają się bieżące informacje o kącie nachylenia.

Oś przednia Audi Q3 Sportback to konstrukcja McPhersona z dolnymi wahaczami. W tyle montuje się konstrukcję czterowahaczową. Sprężyny i amortyzatory są od siebie oddzielone, co wpływa na zwiększenie powierzchni ładunkowej. Wentylowane tarcze hamulcowe osi przedniej mają maksymalnie 340 mm, a osi tylnej maksymalnie 310 mm.

Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one

i

Autor: Audi Polska Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one Link: Zobacz więcej w GALERII

Arsenał systemów wspomagających

Audi Q3 Sportback wyposażono w cztery standardowe systemy wspomagania. Audi pre sense basic inicjuje prewencyjne środki bezpieczeństwa dla pasażerów w momencie, gdy tylko wykryje niestabilny stan prowadzenia pojazdu. By taki stan zidentyfikować, system wykorzystuje informacje pochodzące z różnych układów samochodu. Dla przykładu: interweniuje wtedy, gdy czujniki elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy ESC wykryją poślizg lub ostre hamowanie. System elektrycznie napina wtedy przednie pasy bezpieczeństwa, zamyka automatycznie szyby i włącza światła awaryjne by ostrzec samochody nadjeżdżające z tyłu. Standardowo jest tu również oferowany system Audi pre sense front. Za pomocą radaru wykrywa on ryzyko kolizji, do której potencjalnie dojść może z przodu pojazdu i rejestruje - oprócz innych pojazdów – również rowerzystów i pieszych. W sytuacji krytycznej ostrzega też kierowcę przy pomocy serii sygnałów wizualnych, akustycznych i haptycznych. W sytuacji awaryjnej natomiast, uruchamia pełne hamowanie i inicjuje podstawowe działania systemu Audi pre sense basic.

Testowaliśmy: Audi A1 Sportback S line: efektowne i drogie

Ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa ruchu pomaga w utrzymaniu się na nim. Jeśli kierowca nie włączył kierunkowskazu i samochód ma zamiar przekroczyć wykrytą przez kamerę przednią linię poziomą rozdzielającą pasy ruchu, system interweniuje korygując ruchy układu kierowniczego. Ostrzeżenie przed zmianą pasa ruchu, wykorzystuje obrazy pozyskiwane z dwóch kamer umieszczonych z tyłu pojazdu. Jeśli system zidentyfikuje inny pojazd znajdujący się w tzw. martwym polu lub zbliżający się z tyłu do naszego z dużą prędkością, w odpowiednim lusterku bocznym rozbłyśnie ostrzegająca dioda.

Najważniejszym spośród systemów opcjonalnych, jest adaptacyjny asystent jazdy. Łączy on w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu - adaptive cruise control, asystenta jazdy w korkach i asystenta toru jazdy utrzymującego pojazd pośrodku wybranego pasa jazdy. Wspomaga w ten sposób kierowcę w utrzymywaniu wzdłużnej i poprzecznej kontroli nad pojazdem, co znacznie poprawia komfort jazdy, zwłaszcza na długich trasach.

Dla ułatwienia parkowania i manewrowania, w Audi Q3 Sportback umieszczono gamę ultranowoczesnych systemów wspomagających. Kamery 360° rejestrują wyświetlane następnie na ekranie MMI obrazy sytuacji dookoła samochodu. Asystent parkowania automatycznie wprowadza i wyprowadza auto z miejsc parkingowych, a kierowca w tym wypadku jedynie przyspiesza, hamuje i zmienia biegi. Jeśli kierowca chce wyjechać tyłem z prostopadłego miejsca parkingowego lub np. z bramy, wesprze go w tym asystent ruchu przecinającego tor jazdy z tyłu. System przy pomocy dwóch czujników radarowych monitoruje przestrzeń za samochodem i ostrzega kierowcę w sytuacji zagrożenia zderzeniem. Wiele innych ważnych systemów: adaptacyjny asystent jazdy, bazujący na obrazach pozyskiwanych z kamery system rozpoznawania znaków drogowych, system parkowania plus, asystent świateł drogowych oraz asystent niebezpieczeństwa, zebranych jest w jeden pakiet systemów asystujących.

Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one

i

Autor: Audi Polska Audi Q3 Sportback 45 TFSI 230 KM quattro S tronic Edition one Link: Zobacz więcej w GALERII

Polski cennik

Audi Q3 Sportback to prawdziwy wielozadaniowiec w ciekawym opakowaniu. Jak na kompaktowego SUV-a przystało, pojazd jest bardziej odsadzony od ziemi oraz oferuje obfitą przestrzeń w kabinie i elastyczność jej zagospodarowania. Połączenie typu nadwozia coupe z wyższym prześwitem oraz technologią, jaką operuje aktualnie Audi sprawia, że Q3 Sportback jest praktyczniejsze i bardziej komfortowe w codziennym użytku, w porównaniu z tradycyjnym Audi A3 Sportback. Progresywny układ kierowniczy, zawieszenie sportowe i napęd na cztery koła quattro, pozwolą odnaleźć się kierowcy w różnych drogowych sytuacjach. Opływowa i modna sylwetka ma łatwiej przyciągać spojrzenia, kusząc młodszą klientelę, którą stać na zakup lub użytkowanie auta klasy premium.

Atrakcyjnie wystylizowane auto, imponujące możliwościami na prawie wszystkich szczeblach, daje pole do popisu w momencie konfiguracji. Zabawa opcjami i szerokim zakresem indywidualizacji szybko uświadamia, że Audi Q3 Sportback nie jest tanim samochodem. Wersja podstawowa 35 TFSI choć zaczyna się od 139 900 zł, to łatwo pokaźnie podbić jej rachunek końcowy. Taki już jednak urok klasy premium. Udogodnienia dużo kosztują i niestety z biegiem czasu będą kosztować jeszcze więcej. 

wersja cena od
Q3 Sportback 35 TFSI MT6 139 900 zł
Q3 Sportback 35 TFSI MT6 S Line 151 100 zł
Q3 Sportback 35 TFSI S tronic 153 900 zł
Q3 Sportback 35 TFSI S tronic S Line 165 100 zł
Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic 190 500 zł
Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic S Line 201 700 zł
RS Q3 Sportback S tronic 275 500 zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki