Skoda Citigo 1.0 MPI - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2012-06-22 3:00

Citigo już na wstępie chwali się niskim pułapem cenowym - auto jest naprawdę tanie w stosunku ceny do jakości - koszt wersji podstawowej to 28 990 zł. Pojazd jest przy tym świetnym przykładem tego, że autko klasy A może zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa. Maluch w testach zderzeniowych Euro NCAP zyskał maksymalną notę 5 gwiazdek. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to skupienie się na bezpieczeństwie i zestawieniu cen oferowanej w salonach Citigo. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Skoda Citigo - BEZPIECZEŃSTWO

Najmniejszy samochód Skody fabrycznie w każdej wersji jest wyposażany w pakiet poduszek powietrznych. W jego skład wchodzą czołowe poduszki dla kierowcy i pasażera. Są też boczne poduszki chroniące jednocześnie głowy i tułowia podróżujących w przednim przedziale. Możliwość dezaktywacji czołowego Air Bagu pasażera wymaga dopłaty 200 zł, we wszystkich odmianach Citigo.

>>> Skoda Citigo 1.0 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka

W aucie zastosowano trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla przednich foteli oraz tylnej kanapy. Pasy z przodu dodatkowo mają napinacze pirotechniczne z ograniczeniem siły napięcia. Czujniki sygnalizacji niezapiętych pasów zastosowane na wszystkich miejscach, przypominają o ich użyciu - brak pasów skutkuje uruchomieniem dzwonka. Budowa przednich foteli posiada zintegrowane zagłówki. Siedzenia tylnej kanapy wyposażono w seryjne zagłówki o regulowanej wysokości oraz system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych.

>>> Skoda Citigo 1.0 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Każdy maluch z Czech posiada bardzo bogaty pakiet układów wspomagających jazdę i hamowanie. Jest ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBV (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania na oś przednią i tylną), MSR (system przeciwdziałający poślizgowi kół napędowych w czasie hamowania silnikiem, ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania), EDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego) i HBA (hydrauliczny system wspomagania nagłego hamowania).

ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ

Każde Citigo podstawowo ma montowaną blokadę przeciwuruchomieniową, czyli popularny immobiliser. Centralnego zamka nie ma tylko w najtańszej wersji EASY. Zdalnie sterowanie posiada pilot w składanym kluczyku.

Skoda Citigo - CZUJNIKI

Dla osób nieufającym swoim umiejętnościom, przewidziano czujniki parkowania w tylnym zderzaku. W najbogatszym ELEGANCE są one seryjne, a w ACTIVE i AMBITION wymagają dopłaty 1 000 zł.

>>> Skoda Citigo 1.0 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Dopłatę w wysokości 500 zł stanowi jedynie nowoczesny system City Safety Drive. Ogranicza on ryzyko wystąpienia stłuczki, przy niedużych prędkościach w ruchu miejskim. Układ automatycznie aktywuje się poniżej prędkości 30km/h i uruchamia zbliżeniowe czujniki laserowe. Wykrywają one niebezpieczeństwo wystąpienia kolizji. W razie potrzeby następuje automatycznie zwiększenie ciśnienia w układzie hamulcowym, a w nagłym wypadku zatrzymanie pojazdu. Koszt tego systemu to 500 zł.

Skoda Citigo - OŚWIETLENIE

Przednie lampy zgodnie z najnowszymi przepisami, podstawowo wyposażone są w światła do jazdy dziennej DRL, oraz regulację ustawienia wysokości. Okrągłe światła przeciwmgielne w przednim zderzaku, są montowane seryjnie tylko w najbogatszym modelu ELEGANCE. We pozostałych wersjach trzeba za nie zapłacić 800 zł.

Tylne lampy zespolone ładnie wyglądają po zmroku, i jak to w Skodach, tworzą świetlną literę C. Trzecie światło stopu wkomponowane w daszek tylnej klapy jest seryjne.

Skoda Citigo - GWARANCJA

Model Citigo jest objęty 2-letnią gwarancją na mechanikę pojazdu. Gwarancja na lakier nadwozia jest objęta okresem 3 lat, a perforacja blach okresem 12 lat, od daty zakupu auta przez pierwszego właściciela.

>>> Skoda Citigo 1.0 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<

Przygotowana jest dodatkowa możliwość wydłużenia okresu gwarancyjnego o kolejne 2 lata (Skoda Life Plus), lub osiągnięcia określonego przebiegu (60 tys. km - 600 zł lub 120 tys. km - 1200 zł. Rozszerzenie dotyczy całego auta i nie jest ograniczone wartościowo. Korzystanie z programu nie wymaga przestrzegania żadnych dodatkowych procedur zgłaszania usterek.

Skoda Citigo - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Mimo niewielkich wymiarów, Citigo zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa podróżującym. W testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, autu przyznano pięć gwiazdek. Doceniono kompleksowość pakietu bezpieczeństwa, obejmującego ochronę pasażerów, dzieci i pieszych.

Skoda Citigo - CENA

Auto w polskich salonach dostępne jest w czterech wersjach wyposażenia. Najtańsza Skoda Citigo z poziomu EASY w odmianie 3-drzwiowej z silnikiem 1.0 MPI 60 KM, kosztuje 28 990 zł. Najtańsze Citigo w wersji 5-drzwiowiowej ze słabszą odmianą silnika 1.0 MPI 60 KM, to wydatek 31 790 zł.

Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24.pl Skoda Citigo, to wersja wyposażenia AMBITION. W polskiej ofercie model ten z silnikiem 1.0 MPI 75 KM, kosztuje 35 090 zł.

Pakiet "TWIN POWER", czyli dedykowana instalacja LPG Landi Renzo dla silnika 1.0 MPI 60 KM to koszt 2 500 zł.

Wersja 3-drzwiowa

silnik EASY ACTIVE AMBITION ELEGANCE
1.0 MPI 60 KM 28 990 zł 30 290 zł 33 590 zł 37 590 zł
1.0 MPI 75 KM - 31 790 zł 35 090 zł 39 090 zł

.

Wersja 5-drzwiowa

silnik
EASY
ACTIVE
AMBITION
ELEGANCE
1.0 MPI 60 KM
-
31 790 zł
35 090 zł
39 090 zł
1.0 MPI 75 KM
-
33 290 zł
36 590 zł
40 590 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Skody Citigo.

WIDEO - zobacz wnętrze nowego Fiata Punto:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki