Suzuki Swift IV 1.2 VVT - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2012-04-20 3:00

Suzuki Swift trzeciej generacji to bezpieczny samochód. Auto może pochwalić się pięcioma gwiazdkami w przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP. Na wysoki standard wyposażenia składa się aż 7 poduszek powietrznych i gama systemów wspomagających jazdę. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to także zestawienie cen oferowanego w salonach nowego Swifta. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Suzuki Swift IV - BEZPIECZEŃSTWO

Konstrukcja nadwozia małego hatchbacka, to kontrolowane strefy zgniotu, progresywnie pochłaniające energię uderzenia. Wzmocnienia wykonano ze stali o podwyższonej wytrzymałości. Te rozwiązania w połączeniu z bogatym systemem poduszek powietrznych sprawiają, że nowy Swift podnosi poprzeczkę w temacie oferowanego poziomu bezpieczeństwa. Podstawowo na pokładzie znajduje się aż 7 poduszek powietrznych: dwie przednie, kurtynowe obejmujące przedni i tylny przedział, dwie boczne oraz Air Bag ochraniający kolana kierowcy.

>>> Suzuki Swift 1.2 VVT - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

W aucie znajdują się trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, z przodu zastosowano dodatkowe napinacze pirotechniczne z ogranicznikiem siły napinającej i wygodną regulację wysokości. W dbałości o najmłodszych, tylną kanapę wyposażono w system ISOFIX do mocowania fotelika dziecięcego, jest też blokada zamka drzwi tylnych. Siedziska są wyposażone w czujniki obecności podróżujących przodu - zapinanie pasów jest wymuszane doprowadzającym do szału dźwiękiem dzwonka.

>>> Suzuki Swift 1.2 VVT - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Suzuki oferuje podstawowo zaawansowane systemy wspomagające jazdę. Inteligentny układ hamulcowy wyposażony został w systemy antypoślizgowe: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) i EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania) oraz BAS (system wspomagania nagłego hamowania). Podstawowo jest także ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) i TCS (układ zapobiegający poślizgowi kół napędzanych). Wersja COMFORT z automatyczną skrzynią, posiada dodatkowy elektroniczny system hamulcowy HHC (wspomaganie ruszania na wzniesieniu).

ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ

Przed złodziejami ma strzec właściciela seryjnie montowany immobilizer. Jest też zdalnie sterowany centralny zamek obsługiwany z pilota (poza najtańszą wersją CLUB).

WIDEO - zobacz wnętrze nowego Suzuki Swift:

Suzuki Swift IV - GWARANCJA

Japońska marka obejmuje swoje auta 3-letnią umową gwarancyjną, lub limitem 100 000 kilometrów, na mechanikę pojazdu. Gwarancja na odporność nadwozia i perforację blach objęta jest jest okresem 12 lat, od daty zakupu auta przez pierwszego właściciela.

>>> Suzuki Swift 1.2 VVT - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Przygotowany jest dodatkowo gwarancyjny program Service Care 3+2, obejmujący kompleksową ochronę serwisową samochodu po 3-letnim okresie gwarancji producenta (na dodatkowe 24 miesiące), w formie ubezpieczenia kosztów napraw. Program ten oferowany jest nabywcom nowych samochodów marki Suzuki, zakupionych w Sieci Autoryzowanych Dealerów Suzuki Motor Poland Sp. z o.o.

Suzuki Swift IV - OŚWIETLENIE

Zmienione reflektory w kształcie łez, wcinające się głęboko w błotniki, świetnie wyglądają i dobrze świecą. M.in. wyposażono je w manualną regulację wysokości. W wersjach PREMIUM i ELEGANCE posiadają czujnik zmierzchu - ta funkcja automatycznie włącza światła mijania po wjeździe do tunelu, lub gdy na dworze zrobi się ciemniej. W wymienionych powyżej bogatych wersjach, także dostaniemy lampy przeciwmgłowe w zderzaku. Opcja z ksenonami i spryskiwaczami nie występuje w ogóle.

>>> Suzuki Swift 1.2 VVT - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<

Tylne Lampy podobnie jak te z przodu, wchodzą głęboko w błotniki i są większe od tych, znanych z modelu trzeciej generacji. Klosze w odróżnieniu od "trójki" nie są całe czerwone, gdyż dostały wyraźne białe pasy.

Suzuki Swift IV - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Nadwozie charakteryzujące się wzmocnioną sztywnością, przełożyło się na lepsze wyniki w testach zderzeniowych. W porównaniu z czterema przyznanymi gwiazdkami poprzednikowi, nowy Swift otrzymał 5 gwiazdek instytutu badań Euro NCAP. To najwyższa, możliwa do zdobycia nota, plasująca Swifta w czołówce najbezpieczniejszych modeli segmentu B.

Suzuki Swift IV - CENA

Auto w polskich salonach dostępne jest w pięciu wersjach wyposażenia: CLUB, COMFORT, PREMIUM, ELEGANCE oraz COMFORT z automatyczną skrzynią. Najtańszy Suzuki Swift 3-drzwi, kosztuje 42 900 zł. Najtańszy Swift 5-drzwiowy to wydatek 45 900 zł.

Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Suzuki Swift, to najbogatsza wersja wyposażenia ELEGANCE. Za taki model trzeba w salonie zapłacić 55 900 zł.

WERSJA CLUB COMFORT PREMIUM ELEGANCE

COMFORT A/T

Suzuki Swift 1.2 VVT 5-drzwi 45 900 zł 48 900 zł 51 900 zł 55 900 zł 53 900 zł
Suzuki Swift 1.2 VVT  3-drzwi 42 900 zł 
45 900 zł 48 900 zł - -

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Suzuki Swifta.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki