Kratownicowa konstrukcja mostu pochodzi z początku XX wieku. Wówczas wykorzystywana była na linii kolejowej w kierunku Piły. W 1973 roku most kolejowy zastąpiono nowym obiektem ze względu na brak możliwości zawieszenia trakcji elektrycznej.
Polecany artykuł:
W latach 1982-83 zdecydowano się na jego ponowne wykorzystanie dla ruchu drogowego i osadzono na przedłużeniu ul. Mińskiej. W ubiegłym roku konstrukcja została uszkodzona prawdopodobnie przez przeciążony pojazd. Po doraźnej naprawie ruch na moście został ograniczony do pojazdów osobowych. Jednocześnie na zlecenie ZDMiKP powstała koncepcja kompleksowej przebudowy przeprawy.
ZOBACZ: 30 elektrobusów dla Bydgoszczy
Zakłada ona między innymi wykonanie nowej płyty pomostu, odwodnienia, remont chodników, dojazdów, zastosowanie nowych barieroporęczy, zabezpieczenie przed korozją. Wszystkie prace projektowo-budowlane zajmą około 9 miesięcy. Obecnie trwa przetarg na wybór wykonawcy. Oprócz ceny dodatkowymi kryteriami są długość gwarancji i skrócenie czasu remontu obiektu.
Most w liczbach:
- Długość konstrukcji – ok. 55 m
- Szerokość mostu – ok. 13 m
- Wysokość konstrukcji – ok. 7 m
- Szerokość jezdni – 6 m
ZOBACZ: Najzabawniejsze wpadki przestępców w 2017 roku. Musisz to zobaczyć! [WIDEO]
(Materiały Urząd Miasta Bydgoszcz)