Pracuj.pl

i

Autor: Materiały prasowe

Pierwsze wrażenie w nowej pracy – co na nie wpływa?

2019-11-12 8:42

Od pierwszego wrażenia jakie wywrzemy w nowej pracy zależy niemal wszystko. Począwszy od stosunków z szefostwem i współpracownikami, aż po opinię na temat naszych umiejętności. Warto więc zastanowić się, co składa się na pierwsze wrażenie po przyjściu do nowego zakładu pracy.

Ubiór do pracy

Im jesteśmy schludniej i bardziej elegancko ubrani, tym większe wrażenie robimy. Przeważnie tak ubierające się osoby uznawane są za profesjonalistów i ekspertów w wielu dziedzinach. Ponadto, taki ubiór wyraża nasz szacunek do nowych kolegów i koleżanek, a także stanowi uznanie dla szefostwa za możliwość rozpoczęcia pracy. Warto o niego zadbać nawet w postaci detalu, np. eleganckich butów bądź koszuli, nawet wtedy, gdy nasza praca jest niezobowiązująca lub dorywcza. Wówczas mamy okazję przypaść do gustu osobą wyczulonym na dobry smak i klasę. O odpowiednim stroju powinniśmy pamiętać w szczególności w branżach nastawionych na kontakt z ludźmi.

Elokwencja

Piękna, kwiecista pozbawiona wad to znak rozpoznawczy osób elokwentnych. Najczęściej idzie w parze z erudycją i bystrością umysłu. Pozwala zjednywać sobie ludzi, nowopoznanych pracowników oczarowywać, a pracodawcom imponować. Niezależnie od środowiska, w którym się znajdziemy, zawsze powinniśmy dbać o dobre maniery językowe. Dotyczy to zwłaszcza kontaktów z osobami na wyższych stanowiskach, które najczęściej znalazły się tam właśnie dzięki takim cechom. Im bardziej oczytani jesteśmy i dajemy tego wyraz nasza mową, tym szybciej nawiążemy kontakty biznesowe, jak i społeczne. Wówczas możemy liczyć na dużą uwagę, a także szacunek. W pierwszych dniach pracy jest to szczególne ważne, gdyż to początek budowania naszej nowej pozycji w hierarchii firmowej.

Savoir vivre

Dobre maniery powinny być naszym znakiem rozpoznawczym w każdym zakładzie pracy, do którego się udamy. Dotyczy to zarówno prestiżowych firm, jak i niewielkich przedsiębiorstw rodzinnych. Inni, zwłaszcza potencjalni pracodawcy, z pewnością docenią nasz takt. Dotyczy to zwłaszcza osób, które aplikują na stanowiska związane z bezpośrednim kontaktem z klientem. Savoir vivre, chociażby w najdrobniejszych gestach, pomaga również bardzo szybko zażegnywać konflikty oraz wyjaśniać spory. Musimy jednak pamiętać o odpowiedniej nonszalancji i umiarze, aby nie wyjść na snoba. Dobre maniery powinny być uwypuklone już na etapie składania CV w ramach odpowiedzi na ogłoszenie zamieszczone np. na Pracuj.pl.

Artykuł sponsorowany

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki