Koszalin. Co dalej z rozbiórką wiaduktu? Zapadał bardzo ważna decyzja! Kierowcy na nią czekali

2021-04-08 21:16

Urząd Miejski w Koszalinie ogłosił przetarg na rozbiórkę grożącego zawaleniem wiaduktu w al. Monte Cassino w ciągu DK6 oraz projekt i budowę nowego obiektu. Magistrat podał w zamówieniu, że na jego realizację zamierza przeznaczyć ponad 43,6 mln zł- podał PAP. Zgodnie z ogłoszeniem przedmiotem zamówienia jest rozbiórka istniejącego wiaduktu w al. Monte Cassino w Koszalinie w ciągu DK6, który od marca ubiegłego roku jest zamknięty dla ruchu ze względu na zagrożenie zawaleniem, a także zaprojektowanie i budowa nowego obiektu wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii, uzgodnień, decyzji i pozwoleń.

Koszalin. Co dalej z rozbiórką wiaduktu? Zapadał bardzo ważna decyzja! Kierowcy na nią czekali

i

Autor: Google Maps/ Creative Commons Koszalin. Co dalej z rozbiórką wiaduktu? Zapadał bardzo ważna decyzja! Kierowcy na nią czekali

Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania ponad 43,6 mln zł.

Termin składania ofert został wyznaczony na 22 kwietnia. Wybór tej najkorzystniejszej nastąpi w oparciu o dwa kryteria: ceny (60 proc.) i przedłużenia okresu gwarancji i rękojmi za wady na cały przedmiot zamówienia (40 proc.). Zapisy przetargu zakładają realizację zadania do końca listopada 2022 r.

Wiaduktem w al. Monte Cassino w Koszalinie (woj. zachodniopomorskie), w ciągu DK6, odbywał się tranzyt z kierunku Gdańska na Szczecin, Poznań, Kołobrzeg i z powrotem. Ze względu na jego zamknięcie ciężarówki nie omijają centrum miasta.

W grudniu 2020 r. miastu przyznano 24 mln zł z rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych na budowę wiaduktu. Wcześniej, we wrześniu, koszalińscy radni w tym celu wprowadzili zmiany do budżetu i w wieloletniej prognozie finansowej. 300 tys. zł zabezpieczono w ubiegłorocznym budżecie na opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego oraz przeprowadzenie badań geotechnicznych, co było niezbędne, by móc ogłosić przetarg na rozbiórkę i budowę wiaduktu. W kolejnych trzech latach na realizację zadania zabezpieczono odpowiednio ponad 13,3 mln zł, blisko 11 mln i ponad 5,3 mln zł.

Istniejący wiadukt ma ok. 220 m długości, jego nośność to 40 ton, do użytku został oddany w 1971 r. Modernizację przeszedł w latach 2008-2009. Został wybudowany w technologii tzw. belek WBS. W ocenie GTI Design w Gdańsku, wykonawcy zleconej przez miasto ekspertyzy, nie spełniają one żadnych obowiązujących przepisów, jeśli chodzi o grubość betonu i grubość otuliny, która się znajduje na prętach zbrojeniowych. Ekspertyza była podstawą do wydania przez nadzór budowlany decyzji o rozbiórce obiektu.

Koszalin: Miliony na nowy wiadukt
Czy zdałbyś egzamin na prawo jazdy? Oto pytania! [QUIZ]
Pytanie 1 z 15
Czy w trakcie prowadzenia pojazdu, wraz z upływem czasu, poprawia się Twoja zdolność dostrzegania znaków i sygnałów drogowych?
Czy w trakcie prowadzenia pojazdu, wraz z upływem czasu, poprawia się Twoja zdolność dostrzegania znaków i sygnałów drogowych?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki