W poniedziałek (26 maja) od godziny 10.00 w Myślenicach pod budowanym wiaduktem zamknięta zostanie jezdnia zakopianki w kierunku stolicy polskich Tatr. Powodem są prace związane z rozbiórką deskowania wiaduktu i wsporników.
- Prace potrwają do czwartku (29 maja) wieczorem, w tym czasie ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po drugiej jezdni. Kierowcy będą mieć do dyspozycji po jednym pasie – informuje GDDKiA.
Drogowcy zapowiadają, że od czwartku wieczorem do poniedziałku (2 czerwca) rano ruch będzie odbywał się dwoma pasami w każdym kierunku, później jednak znowu wystąpią utrudnienia. Kolejne prace rozbiórkowe będą prowadzone od 2 do 5 czerwca nad jezdnią w kierunku Krakowa. Wówczas ruch zostanie skierowany na jedną jezdnię (w kierunku Zakopanego), a kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu.
W połowie czerwca planowana jest również rozbiórka deskowania kładki dla pieszych budowanej w okolicy Cmentarza Żydowskiego. O terminie tych prac GDDKiA poinformuje w osobnym komunikacie.
Węzeł Myślenice – koniec korków na Zakopiance?
Budowa węzła Myślenice ma na celu likwidację sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu zakopianki i ul. Sobieskiego. Powstaną dodatkowe pasy, które umożliwią wjazd na węzeł i na zakopiankę. Jak podkreśla GDDKiA, likwidacja świateł ma zdecydowanie poprawić płynność i bezpieczeństwo w tym miejscu.
Ważnym elementem inwestycji jest budowa nowej kładki dla pieszych w rejonie dawnego Cmentarza Żydowskiego. Dzięki temu zlikwidowane zostanie dotychczasowe przejście, a mieszkańcy będą mogli bezpiecznie przekraczać zakopiankę.
Droga krajowa nr 7 należy do sieci TEN-T i jest istotnym połączeniem komunikacyjnym kraju. Obsługuje zarówno ruch tranzytowy jak i lokalny. Z roku na rok obserwujemy zwiększenie natężenia ruchu. W latach 2020 - 2021 na samym odcinku Jawornik – Myślenice poruszało się prawie 47 tys. pojazdów na dobę.
Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Wartość prac to prawie 56 mln zł. Nowy węzeł ma powstać do końca 2025 r.