Kraków: Z torowisk znikną akwaria i wiedeńce? MPK kupuje kolejne tramwaje!

i

Autor: MPK Kraków

Kraków: Akwaria i wiedeńce pójdą na żyletki? MPK kupuje kolejne tramwaje!

2020-03-03 9:57

Krakowskie MPK rozstrzygnęło przetarg na kolejną dostawę nowych tramwajów. Dostawcą nowych niskopodłogowych pojazdów będzie konsorcjum firm Stadler Polska Sp.z o.o. i Stadler Środa Sp. z o.o. Zamówienie dotyczy dotyczy przygotowania do 60 nowych wagonów, ale w pierwszym etapie realizowany będzie zakup 10 pojazdów.

To kolejny zakup Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie. Już teraz miejski przewoźnik czeka na dostawę 50 nowych tramwajów "Lajkonik", któe do końca 2020 roku wyjadą na tory. Jeden z nich jest już w stolicy Małopolski i przechodzi konieczne testy, by uzyskać homologację.

Kolejne tramwaje mają pozwolić na wycofanie starych i wysłużonych wagonów, m.in. akwariów i wiedeńców. Oferta, która wpłynęła do MPK we wrześniu ubiegłego roku przeszłą pozytywną ocenę.

- W sumie zamówienie dotyczy przygotowania do 60 nowych wagonów, ale w pierwszym etapie realizowany będzie zakup 10 pojazdów. Ostateczna wielkość zamówienia będzie zależeć m.in. od wysokości uzyskania dofinansowania z Unii Europejskiej. Zanim jednak z producentem zostanie podpisana umowa, oferta Stadlera zostanie przesłana do Urzędu Zamówień Publicznych do tzw. kontroli uprzedniej - tłumaczy krakowski magistrat.

Dostawy pierwszych 10 nowych tramwajów z tego zamówienia będą mogły się rozpocząć już na początku 2022 roku. Koszt dostawy jednego nowego tramwaju wraz z materiałami eksploatacyjnymi został przez dostawcę wyceniony na 8 371 600 zł netto.

Co będzie wyróżniać nowe zamawiane przez krakowskiego przewoźnika tramwaje? Warto zwrócić uwagę na to, że w nowych tramwajach będzie więcej przestrzeni z niską podłogą oraz dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach. Nowością będą specjalne oparcia zamontowane dla osób stojących.

Tramwaje będą mieć minimum sześć drzwi i umożliwią jednoczesną podróż co najmniej 220 osób. Dwa wagony będą przystosowane do jazdy bez sieci trakcyjnej, a pozostałe zostaną tak zaprojektowane, aby w przyszłości móc korzystać z tego rozwiązania. Wszystkie tramwaje będą wyposażone w klimatyzację, automat biletowy, system informacji pasażerskiej, monitoring, porty USB do ładowania smartfonów oraz system liczenia pasażerów.

JELEŃ W KRAKOWIE

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki