Pociąg z Krakowa do Zakopanego? "Tylko" 4 godziny i 42 stacje. Pasażerowie: To KPINA

2020-06-24 19:22

Od 26 czerwca na trasę z Krakowa do Zakopanego wracają bezpośrednie wakacyjne połączenia dalekobieżne, m.in. z Gdyni, Gdańska i Warszawy, a także kursy regionalne. Pomimo inwestycji i remontów, najszybciej dotrzemy do stolicy Podhala w 3 godziny, są też pociągi, które jadą ponad cztery i zatrzymują się ponad 40 razy.

Nowe tory pojawiły się między innymi na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka oraz pomiędzy Sieniawą a Nowym Targiem i Szaflarami. Podróżni łatwiej wsiądą do pociągów z nowych peronów w Lasku i w Nowym Targu.

- Letnie podróże kolejową zakopianką ułatwi również dodatkowy przystanek Radziszów Centrum, który od grudnia zwiększył mieszkańcom dostęp do kolei. Zmodernizowano też stacje i przystanki Rzozów, Radziszów, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie i Stryszów - informuje Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.

Po wakacjach prace będą kontynuowane na linii Chabówka-Zakopane. Rozpocznie się także realizacja trzeciego odcinka między Suchą Beskidzką a Chabówką.

Absurdalny czas przejazdu

Najszybsze połączenie z Krakowa do Zakopanego to pociąg Express InterCity "Tatry", który odcinek 139 kilometrów pokonuje w 3 godziny i 2 minuty. To średnio około 46 kilometrów na godzinę. Z kolei połączenie oferowane przez spółkę Polregio trwa nawet ponad cztery godziny. Na trasie pociąg zatrzymuje się łącznie aż 41 razy.

Jak zapewnia spółka PKP PLK - czas przejazdu jeszcze się skróci, a na modernizację kolejowej "zakopianki" do 2023 roku zostanie przeznaczony ponad miliard i sto milionów złotych.

Zabytkowe tramwaje i autobusy wyjadą na ulice Krakowa
Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki