Savoir vivre podczas rozmów w sprawie pracy

i

Autor: materiały prasowe pracuj.pl Savoir vivre podczas rozmów w sprawie pracy

Savoir vivre podczas rozmów w sprawie pracy

2020-09-21 9:00

Profesjonalne podejście i sprawianie wrażenia osoby godnej zaufania często mają większe znaczenie w czasie rozmowy kwalifikacyjnej niż twarde kompetencje zawodowe. Aby prezentować się jako profesjonalista, warto znać dobre maniery. Przedstawiamy, jak wykazać się znajomością zasad savoir-vivre podczas rozmów kwalifikacyjnych.

Odpowiednio dobrany strój

Profesjonalny wygląd podczas rozmowy w sprawie pracy może być elementem, który zaważy na sukcesie kandydata do pracy. Staranność, schludność, dobre dopasowanie do okoliczności to cechy idealnego stroju na rozmowę kwalifikacyjną. Dobór garderoby stanowi przejaw szacunku względem Twojego rozmówcy oraz poważne nastawienie do tematu poszukiwania pracy. Ubranie powinno być skomponowane zgodnie z dress codem. Prostota i elegancja stanowią na ogół dobry wybór. Cenne wskazówki odnośnie dobrej prezencji podczas rozmów rekrutacyjnych możesz przeczytać na portalu Pracuj.pl.

Powitanie zgodne z zasadami dobrego wychowania

Najważniejsze byś pamiętał, że to rekruter inicjuje gest podania dłoni na powitanie. Jako osoba wyższa rangą ma prawo również zrezygnować z tego gestu. W takiej sytuacji nie próbuj go wymusić, gdyż zostanie to odebrane jako próba wtargnięcia w przestrzeń osobistą. Jednak jeśli chodzi o przedstawienie się – pierwszeństwo należy do Ciebie. Nie siadaj, dopóki nie uczyni tego Twój rozmówca. W ten subtelny sposób okażesz szacunek rekruterowi. Z pewnością zwróci na to uwagę.

Powstrzymanie się od przerywania wypowiedzi

Staraj się być uważnym słuchaczem tego, co mówi rekruter. Wyrażaj zainteresowanie jego słowami. Możesz od czasu do czasu przytaknąć mu lekkim skinieniem głową. Jednak nie za często. Postawa otwarta i utrzymywanie kontaktu wzrokowego świadczą o szczerości Twoich intencji. Nigdy nie przerywaj, gdy osoba prowadząca rekrutację mówi. Możesz notować sprawy, do których powrócisz, gdy zostanie Ci udzielony głos.

Profesjonalizm w kontakcie z rekruterem

Staraj się nie próbować spoufalać z osobą prowadzącą rozmowę w sprawie pracy, choćby nawet wydawała Ci się najbardziej sympatyczna. Takie zachowanie może zostać odebrane jako brak profesjonalizmu i obycia biznesowego. Niech Twoje zachowanie będzie przyjazne, lecz powściągliwe. Dobry żart potrafi rozładować atmosferę i pomóc nawiązać relacje. Jednak jest to narzędzie dla wprawionych graczy. Bardzo łatwo zaszkodzić sobie żartując nie w porę lub mało śmiesznie. Niezręczny żart może przekreślić Twoją szansę na zdobycie wymarzonej pracy.

Artykuł sponsorowany

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki