Największą furorę zrobiła do tej pory promocja książek o Pablo Escobarze.

i

Autor: Facebook.com/ksiegarniaodnowa Największą furorę zrobiła do tej pory promocja książek o Pablo Escobarze.

Tutaj wiedzą, jak promować książki. Zobaczcie niezwykłe witryny poznańskiej księgarni [ZDJĘCIA]

2017-01-31 20:17

Książkę o Pablo Escobarze na wystawie w księgarni Odnowa w Poznaniu promowały kreski z białego proszku, teraz „Sztukę kochania” Michaliny Wisłockiej reklamuje wydziergana z włóczki kolorowa prezerwatywa. Księgarze przyznają, że taka nietypowa promocja rzeczywiście przyciąga klientów.

Księgarnia Odnowa mieści się przy ul. Szkolnej w Poznaniu. To bardzo blisko Starego Rynku, więc obok jej okien ciągle przechodzi mnóstwo ludzi. Wielu z nich na chwilę przystaje i jak się okazuje, przyciągają ich nie tylko wystawione w witrynie tytuły książek, ale też niezwykła aranżacja niektórych z nich.

Obecnie można tu zobaczyć kolorową prezerwatywę z włóczki, która reklamuje „Sztukę kochania” Michaliny Wisłockiej. Z kolei lalka mielona w maszynce do mięsa zachęca do kupna opowiadań Howarda Phillipsa Lovecrafta. Największą furorę zrobiła jednak witryna z książką „Polowanie na Escobara” o najsłynniejszym baronie narkotykowym w historii. Obok książek umieszczono bowiem charakterystyczne kreski z białego proszku nasuwające oczywiste skojarzenie.

- Wystarczy dodać księgarskie dwa i księgarskie dwa i wychodzi cała witryna – mówi w rozmowie z Radiem ESKA Paweł Iwański, właściciel księgarni i pomysłodawca nietypowego promowania książek. - Muszę oczywiście znać książkę, wcześniej ją przeczytać, aby wiedzieć, co można do niej dopasować. Czasem kontekst nasuwa się sam, jak np. w przypadku książki Michaliny Wisłockiej, która promowała bezpieczny seks, kondom wydawał się oczywisty, podobnie jak białe kreski do książki o Escobarze – dodaje.

Każda aranżacja jest ustawiana średnio na 2-3 tygodnie, chociaż zdarzają się wyjątki, jak ta z Escobarem. Takie nietypowe promowanie książek okazuje się skuteczne.

- Zdecydowanie więcej osób do nas zagląda. Sam widzę, że non-stop ktoś się przy tych witrynach zatrzymuje i uśmiecha, ale są takie pozytywne uśmiechy, że "ooo, ale fajne chłopaki" – opowiada właściciel księgarni.

Iwański zdradza, że właśnie przymierza się do przygotowania aranżacji promującej serię książek dla młodzieży „Wojownicy”. Na razie uchyla jedynie rąbka tajemnicy, że w witrynie pojawią się koty, ale jakie dokładnie, na to jeszcze wszyscy miłośnicy książek muszą jeszcze trochę poczekać.

Zobaczcie wybrane aranżacje, jakie można było do tej pory oglądać w witrynach księgarni – wystarczy przejść do poniższej galerii:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki