Koronawirus w miejscu wycieczki

i

Autor: TheDigitalWay/pixabay.com Koronawirus w miejscu wycieczki

Koronawirus w miejscu wycieczki. Co w przypadku rezygnacji z wyjazdu? Odzyskamy pieniądze?

2020-03-10 11:27

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że w przypadku nadzwyczajnych okoliczności np. występowania koronawirusa w miejscu wycieczki, konsument ma prawo odstąpić od umowy z biurem podróży i ubiegać się o zwrot zaliczki czy całkowitych kosztów. To w zawiązku z ustawą o imprezach turystycznych.

W związku z wykryciem przypadków zarażenia koronawirusem w Europie wielu konsumentów zastanawia się, czy może zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki lub zwrócić bilet lotniczy. Zgodnie z ustawą o imprezach turystycznych podróżny może bezpłatnie odstąpić od umowy o udział w wycieczce lub wczasach w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego. Konsument rezygnując z wycieczki może żądać wyłącznie zwrotu dokonanych wpłat.

Jak wyjaśnia Alicja Kopycka z jednego z radomskich biur podróży w tym wypadku, większość organizatorów wycieczek wyklucza możliwość ubiegania się o dodatkowe zadośćuczynienie czy odszkodowanie od biura podroży.

- Ludzie się boją. Biura podróży są narażone na straty. My nie mamy żadnej ochrony. Mam nadzieję, że jeszcze do końca marca to potrwa i będziemy mogli wrócić do stabilnej sytuacji, jeśli chodzi o turystykę - powiedziała Alicja Kopycka z jednego z radomskich biur podróży.

W przypadku każdego wniosku o odstąpienie od umowy, biuro podróży musi sprawdzić, czy zaszły przesłanki do takiego odstąpienia.

Nie tylko Koronawirus. Epidemie, które wstrząsnęły światem [QUIZ]

Pytanie 1 z 10
Epidemia "czarnej śmierci" panowała w Europie przede wszystkim w wieku:
Koronawirus: lista szpitali

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki