NAGRODA PR WINGS DLA MEDYKA

i

Autor: Archiwum prywatne Centrum Medyczne Medyk z Rzeszowa odebrało nagrodę PR Wings wspólnie z firmą EXACTO

Prestiżowa nagroda dla CM Medyk za walkę z pandemią i hejtem

2021-10-18 11:35

2021 rok był jednym z trudniejszych w historii istnienia dla Centrum Medycznego Medyk w Rzeszowie. Nie tylko dlatego, że placówka medyczna jako jedna z najprężniej działających w kraju walczyła z pandemią i realizowała program szczepień, ale dlatego, że program szczepień realizowała z najwyższą starannością, lekarzom i pracownikom przyszło zmierzyć się z atakami politycznymi i hejtem. Na tym polu Medyk poradził sobie tak dobrze, że ich działania doceniło jury konkursu PR Wings, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations.

Narodowy Program Szczepień przeciw COVID19 w Polsce był realizowany od początku roku. Centrum Medyczne Medyk z Rzeszowa od razu przyłączyło się  do tego przedsięwzięcia i na szeroką skalę prowadziło akcje informacyjną i proszczepienną i przede wszystkim szczepiło mieszkańców całego Podkarpacia, a nawet potrzebujących pacjentów  z innych województw, którym inni odmówili szczepienia.  W rzeszowskim Centrum Medycznym szczepionkami gospodarowano tak by ich dla nikogo nie zabrakło. Wszystko szło świetnie do kwietnia. Wówczas odbywające się w Rzeszowie wcześniejsze  wybory prezydenckie odbiły się echem w całej Polsce, a politycy zaczęli zarzucać Medykowi różne działania, które ze zdrowiem nie miały nic wspólnego. Burza w szklance wody doprowadziła do tego, że personel pracował pod coraz większą presją i codziennie mierzył się z hejtem.

Podawano statystki mówiące, że przez wybory prezydenckie Rzeszów jest najlepiej wszczepionym polskim miastem. Zapomniano tylko dodać, że w stolicy Podkarpacia szczepią się osoby z całego województwa. Ogrom pracy setek ludzi został podważony. W przestrzeni publicznej pojawiały się kolejne informacje, które nie znalazły odzwierciedlenia w rzeczywistości a ich wiarygodność do dzisiaj nie została potwierdzona.  Apogeum złych wiadomości  nastąpiło tuż po świętach Wielkiej Nocy, kiedy niemal codziennie ludzie ze świata polityki serwowali kolejną informację dotyczącą Medyka.

Zobacz też: 230 tysięcy szczepionek dla Rzeszowa? CM Medyk odpiera: "nieprawdziwe informacje"

Wówczas szpital i poradnie zmagały się epidemią koronawirusa, a sam Medyk  musiał walczyć z fake newsami. Mimo okresu świątecznego i wysilonej pracy personelu medycznego, prezes zarządu Medyka Stanisław Mazur codziennie odbierał setki telefonów i publikował komunikaty i odpowiedzi. Każdego dnia tłumaczył, co nie jest prawdą, a tylko rozdmuchaną bańką. Pracownicy Medyka codziennie leczyli, szczepili, a  dodatkowo walczyli z narastającym hejtem. Ramię w ramię z Medykiem do walki z krzywdzącymi informacjami stanęła firma - Exacto.  

Czytaj również: Afera szczepionkowa w Rzeszowie. CM Medyk pisze list otwarty do posła Jońskiego!

- Naszym priorytetowym celem było zahamowanie negatywnych komentarzy ukierunkowanych na CM Medyk oraz zapobieganie szerzeniu się fake newsów. Kluczem stała się otwartość wobec mediów. Firma w pełni informowała o tym co się dzieje, jak wygląda proces szczepień, odpowiadaliśmy na wszystkie pytania. Codziennie stawaliśmy przed nowymi wyzwaniami – wskazuje Stanisław Mazur, Dyrektor CM Medyk- Istniało realne zagrożenie, iż 100 punktów szczepień z wydajnością około 70 tysięcy szczepień tygodniowo, zniknie z mapy Polski.  Kluczowym naszym celem było zapewnienie mieszkańcom regionu bezpieczeństwa, ale także eliminacja z dyskusji publicznej zarzutów wobec CM Medyk i pracowników firmy.– dodaje Stanisław Mazur.

Więcej: 3,5 mln zł kary za zaszczepienie kilkuset osób? Medyk odpowiada na zarzuty NFZ

Jedna za drugą zaczęły pojawiać się jednak instytucje, które  nagle chciały firmę dogłębnie skontrolować. I tu także przyjęto jako kluczową zasadę: otwartość w komunikowaniu faktu kontroli instytucji które w sposób wzmożony prowadziły działania wyjaśniające  w CM Medyk, takich jak: Narodowy Fundusz Zdrowia, czy Sanepid. Wprowadzono regułę udzielania odpowiedzi wszystkim zainteresowanym, w tym dziennikarzom, przez osoby delegowane takie jak dyrektor, lekarz, czy osoba odpowiedzialna za szczepienia. Systematycznie odpowiadano na wszystkie pytania, które płynęły ze strony mediów. Firma uruchomiła na swojej stronie internetowej zakładkę z materiałami dla dziennikarzy. W trybie ciągłym umieszczano treści w mediach społecznościowych- wyliczał prezes Zarządu.

Zobacz również: Rzeszów: "Afera szczepionkowa". Jest stanowisko CM Medyk "Nie rozumiemy spotykających nas insynuacji"

Nagroda PR Wings dla CM Medyk za walkę z pandemią i hejtem

Tylko do lipca 2021 CM Medyk przeprowadziło 435.000 szczepień (obecnie jest to prawie pół miliona). W samym tylko w okresie od 1 do 13 kwietnia, w związku z trwającym kryzysem ukazało się wiele negatywnych lub neutralnych informacji w mediach, w tym 33 w prasie, 1339 w Internecie, 173 nagrania RTV oraz około 750 publikacji w social mediach. Działania, które podjęto w związku z kryzysem przyniosły efekt. CM Medyk wygrał walkę nie tylko z COVID-em, ale także z hejtem i fake newsami. Dzięki otwartości, zaangażowaniu zespołu pracowników firmy i jej współpracowników w okresie od 14 kwietnia do dnia 31 maja w mediach pojawiło się kolejne 2238 publikacji dotyczących CM Medyk, ale tym razem 99% z nich były to materiały pozytywne lub neutralne.

Narodowy Program Szczepień zakładał, że lekarz w sytuacjach szczególnych mógł zdecydować o zaszczepieniu osoby spoza sztywnego wykazu. W ten sposób „poza kolejnością” w CM Medyk w kwietniu zaszczepiono kilkudziesięciu pacjentów z Zespołem Downa, ale także osoby na wózkach inwalidzkich, z chorobami przewlekłymi, prawników bez względu na kolor togi, studentów medycyny studiujących poza Polską, nauczycieli których nie wykazały szkoły, nauczycieli i policjantów którzy chcieli się szczepić szczepionką Pfizer, a nie Astra, rodziny lekarzy i innych.

- Firmie ostatecznie udało się zbudować przekaz oparty na faktach, ale wyzwanie które miało być walką z koronawirusem przerodziło się również w walkę z fake newsami, hejtemi jego konsekwencjami- podsumował Dariusz Tworzydło Prezes Zarządu EXACTO.

Za tę trudną walkę z hejtem i trudnymi informacjami, w czasie, gdzie toczyła się druga ogromnie ciężka bitwa o życie i zdrowie setek tysięcy pacjentów Medyk odebrał dwa wyróżnienia i nagrodę główną konkursu PR Wings, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations. (Konkurs PR Wings ma wyłonić, a następnie nagrodzić najbardziej efektywne, kreatywne i innowacyjne projekty z zakresu szeroko rozumianej komunikacji i PR. Promować profesjonalne i etyczne praktyki w zakresie public relations i komunikacji. Uzmysławiać, a także podkreślać znaczenie roli public relations w zarządzaniu strategicznym i budowaniu reputacji. Konkurs ma pomóc w tworzeniu coraz bardziej profesjonalnego, opartego o najwyższe standardy i konsekwentnie rozwijającego się rynku usług PR we wszystkich jego ośrodkach w Polsce) Kapituła konkursu uznała, że Medyk poradził sobie najlepiej w tej trudnej sytuacji i odznaczono firmę kilkukrotnie. Może gdyby pozwolono medykom działać, a lekarzom leczyć Podkarpacie nie było by dzisiaj na szarym końcu listy szczepień?

Masz podobny temat? Napisz do autora tekstu: [email protected]

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki