26 milionów złotych kary za wprowadzanie w błąd - to decyzja UOKiK w sprawie reklam produktów firmy Aflofarm Farmacja Polska. Wątpliwości wzbudziły reklamy suplementów diety RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior, które były rozpowszechniane w telewizji i internecie w 2015 i 2016 r.
Okazało się, że wiele osób odbierało Renopuren jako lek:
– Badania potwierdziły, że konsumenci, oglądający reklamy RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior, byli wprowadzani w błąd. Myśleli, że reklamowane produkty mają właściwości lecznicze. A suplementy diety są żywnością. Nie leczą. Konsumenci nie potrafią odróżnić suplementu diety od leku, dlatego reklama musi rzetelnie informować o właściwościach produktu. Lek jest w świadomości odbiorców bardziej atrakcyjny od suplementu. Ponadto pod wpływem błędnych informacji rodzice mogli kupić dzieciom, które mają chore zatoki, RenoPuren Zatoki Junior, zamiast pójść do lekarza - mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Pamiętajmy, że suplementy diety to żywność, a nie leki!
Aflofarm musi też przeprosić za wprowadzanie w błąd.