Suplement diety podszywał się pod lek na zatoki. Jest decyzja UOKiK i surowa kara

2017-11-27 12:54

Sprawa dotyczy produktów RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior, które nie leczą, a to można było wywnioskować z reklamy. 

Kara jest surowa

i

Autor: Archiwum serwisu Kara jest surowa

26 milionów złotych kary za wprowadzanie w błąd - to decyzja UOKiK w sprawie reklam produktów firmy Aflofarm Farmacja Polska. Wątpliwości wzbudziły reklamy suplementów diety RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior, które były rozpowszechniane w telewizji i internecie w 2015 i 2016 r.

Okazało się, że wiele osób odbierało Renopuren jako lek:

– Badania potwierdziły, że konsumenci, oglądający reklamy RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior, byli wprowadzani w błąd. Myśleli, że reklamowane produkty mają właściwości lecznicze. A suplementy diety są żywnością. Nie leczą. Konsumenci nie potrafią odróżnić suplementu diety od leku, dlatego reklama musi rzetelnie informować o właściwościach produktu. Lek jest w świadomości odbiorców bardziej atrakcyjny od suplementu. Ponadto pod wpływem błędnych informacji rodzice mogli kupić dzieciom, które mają chore zatoki, RenoPuren Zatoki Junior, zamiast pójść do lekarza - mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK. 

Pamiętajmy, że suplementy diety to żywność, a nie leki!

Aflofarm musi też przeprosić za wprowadzanie w błąd. 

Zobacz też: Szukasz oryginalnych prezentów na święta? Kiermasz "Kup sztukę" już niebawem ponownie w Rzeszowie

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki