Dzięki inwestycji sprawniej pojadą składy dalekobieżne. Nie trzeba będzie już zmieniać lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Dotyczy to przede wszystkim połączeń między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz, Skarżysko-Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg, Stalową Wolę i Lublin.
Ograniczona będzie też emisja spalin i hałas na obszarach, które sąsiadują z linią kolejową.
Elektryfikacja zostanie przeprowadzona za pomocą nowoczesnego parku technicznego oraz pociągu. Prace, które trwają od początku września, obejmują przede wszystkim budowę fundamentów pod słupy trakcyjne. Wbito już około 50, a do końca roku planowana jest zabudowa ok. 1300 pali wraz montażem słupów.
Inwestycja realizowana przez PKP PLK warta jest ponad 67 mln zł.
Zobacz wideo z konferencji prasowej związanej z tym przedsięwzięciem.
Polecany artykuł: