Niemal każdy metr tunelu jest monitorowany przez kamery, obraz 24 godziny na dobę dociera do centrum sterowania ruchem, dlatego w przypadku zagrożenia można szybko reagować. System potrafi wykryć obecność pieszego w tunelu oraz sytuacje, gdy ktoś zatrzyma samochód, jedzie pod prąd lub coś zgubi na trasie.
- Jesteśmy w stanie z centrum sterowania ruchem sterować każdym urządzeniem, które znajduje się na tym obiekcie za pomocą specjalnej aplikacji. Dzięki temu jesteśmy w stanie np zdalnie sterować oświetleniem tunelu, które składa się z ponad pięciuset lamp. możemy włączyć oświetlenie czy zmienić jego natężenie. Oczywiście to wszystko dzieje się też automatycznie, nie mniej pracownicy mają kontrolę nad każdym urządzeniem - mówi Mówi Dawid Ochod z centrum sterowania ruchem na DTŚ w Gliwicach.
Tunel został wyposażony też w urządzenia wentylacyjne i oddymiające, systemy łączności radiowej, dźwiękowy system ostrzegawczy i system sygnalizacji pożaru. Wszystko po to, aby przejazd był maksymalnie bezpieczny dla kierowców.
Centrum kierowania ruchem odwiedziła nasza reporterka Jolanta Skwaradowska