Przebudowa DK 44 w Tychach

i

Autor: MZUiM Tychy Przebudowa DK 44 w Tychach

Już w styczniu istotne zmiany w organizacji ruchu. Rusza przebudowa DK 44 w Tychach

2018-01-01 12:15

Rusza warta ponad 132 mln zł przebudowa tyskiego odcinka ul. Oświęcimskiej. To fragment drogi krajowej nr 44, jednej z najbardziej obciążonych tras w kraju.  

Poważniejszych utrudnień można spodziewać się w drugim tygodniu stycznia. Całość prac obejmuje łącznie 2,5 km drogi krajowej nr 44 na fragmencie od węzła Wartogłowiec do ulicy Turyńskiej (w rejonie fabryki FCA), gdzie powstanie bezkolizyjny węzeł. Docelowo połączy on DK44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną, a także rozdzieli ruch lokalny od tranzytowego.

Właśnie tam należy spodziewać się pierwszych istotnych zmian w organizacji ruchu. Od końca listopada na ul. Turyńskiej w rejonie przejścia dla pieszych przy halach fabryki FCA trwała  budowa tymczasowego ronda, którym zostanie poprowadzony objazd.

Rondo będzie wykorzystane jako objazd dopiero w okolicach 8 stycznia. Wówczas ruszy budowa dwupoziomowego węzła. Całkowicie zamknięty zostanie przeszło kilometrowy odcinek ul. Turyńskiej pomiędzy budowanym rondem, a skrzyżowaniem DK44 z ul. Kościelną i Główną. Obie te ulice – Kościelna i Główna – a także ulica Mysłowicka również mają być wyłączone z ruchu.

Kierowcy jadący w stronę Oświęcimia będą poruszać się ul. Oświęcimską aż do wysokości istniejącego ronda na skrzyżowaniu ulic Serdecznej i Oświęcimskiej, gdzie skręcą w wewnętrzną drogę prowadzącą do fabryki FCA. Tak dostaną się na tymczasowe rondo i powrócą na trasę DK44. Odjazd dla kierowców jadących w stronę Mikołowa odbywać się będzie dokładnie tym samym torem, z tym że w przeciwnym kierunku (tymczasowe rondo, wewnętrzna droga do fabryki FCA, rondo Serdeczna-Oświęcimska, ul. Oświęcimska).

To bardzo istotna zmiana organizacji ruchu, która obowiązywać będzie aż do momentu wybudowania zasadniczej części węzła, co planowo potrwa ponad rok.

Jednocześnie przebudowa będzie prowadzona również na początkowym fragmencie projektu – począwszy od węzła Wartogłowiec do skrzyżowania ul. Oświęcimskiej z ul. Kościelną i Główną.

- W różnych punktach miasta, a zwłaszcza na wlocie do Tychów na drogach krajowych DK1 i DK 44, ustawione zostaną znaki z informacją o utrudnieniach oraz zalecanych objazdach. Kierowców zachęcamy też do śledzenia strony internetowej dk44.mzuim.tychy.pl, gdzie na bieżąco publikowane są wszelkie istotne informacje dotyczące przebudowy – mówi Wojciech Łyko – dyrektor MZUiM w Tychach.

Modernizacja tyskiego fragmentu DK44 to po ul. Beskidzkiej, jedna z największych drogowych inwestycji w mieście w ciągu ostatnich lat. Początek przebudowywanego odcinka znajduje się bezpośrednio za węzłem DK44 z DK1 w dzielnicy Tychy - Urbanowice, a kończy na wysokości ul. Turyńskiej w rejonie fabryki FCA. Oprócz wymiany nawierzchni, po obu stronach drogi powstanie chodnik wraz ze ścieżką rowerową od strony południowej. Zaprojektowano także dwa przejścia podziemne: jedno w rejonie ul. Kościelnej, drugie przy ulicy Długiej. Inwestycja ograniczy negatywne oddziaływanie na środowisko i mieszkańców, bowiem wzdłuż części modernizowanego odcinka staną ekrany akustyczne.

Jednak najistotniejszym punktem projektu ma być nowy, bezkolizyjny węzeł. Zapewni on sprawne połączenie z przedsiębiorstwami zlokalizowanymi w podstrefie tyskiej KSSE oraz dzielnicami: Urbanowice, Jaroszowice i Wygorzele a także Gminą Bieruń, oddzielając ruch tranzytowy (który zostanie poprowadzony górą obiektu), od ruchu lokalnego - ten odbywać się będzie dołem, po dwóch dużych rondach.

W ramach inwestycji częściowej przebudowie ulegną także ulice: Główna, Oświęcimska, Kościelna, Mysłowicka, Miła, Pogodna, Długa.
Planowo inwestycja ma być gotowa do końca 2019 roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki