Polecany artykuł:
W połowie lipca pojawił się na billboardach kolejny bohater akcji społecznej „Pies z billboardu”. Tym razem pies o imieniu Toffik zachęca do adopcji bezdomnych zwierząt hasłem „Jestem Toffik, szukam domu”.
Akcja „Pies z billboardu” powstała w 2016 roku. Początkowo miała zasięg regionalny, a od czerwca br. billboardy można zobaczyć w całej Polsce, w tym m.in. w Katowicach. Jej celem jest znalezienie miejsca dla bezdomnych psów oraz popularyzacja adopcji zwierząt z przytulisk i schronisk.
Najważniejszym jednak jest próba przełamania stereotypu, że pies ze schroniska jest gorszy od tego kupionego w hodowli. Założeniem akcji jest również wsparcie poprzez działania promocyjne fundacji i stowarzyszeń, które opiekują się bezdomnymi i schorowanymi psami.
Fundacje biorące udział w akcji, potwierdzają zwiększenie zainteresowania adopcjami w momencie pojawienia się nośników. Swój dom znaleźli podopieczni z Fundacji SOS dla Zwierząt, Fundacji Pomocy Goldenom AUREA oraz Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt „Psitul mnie”. Na nowy dom czeka Toffik, podopieczny fundacji „SOS Beagle”, który jest bohaterem obecnej kampanii.