Droga S1

i

Autor: GDDiK Droga S1 z Mysłowic do Bielska-Białej

Trasa S1 Bieruń-Oświęcim. Podpisano umowę! Kiedy powstanie droga?

2021-12-05 9:00

GDDKiA podpisała umowę na fragment trasy S1z Bierunia do Oświęcimia. Inwestycja obejmuje powstanie węzła wokół pierwszego z tych miast. Budowa tego fragmentu ekspresówki jest jedynie elementem większego planu - nowej drogi S1 łączącej Mysłowice z Bielskiem-Białą.

Podpisana przez GDDKiA umowa obejmuje fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (drogi głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44). Wartość umowy to ponad 212 mln zł. Projekt zrealizuje firma Strabag. Budowa tych połączeń z terminem zakończenia w listopadzie 2023 r. powinna zbiec się z oddaniem do ruchu trasy S1 od węzła Oświęcim do Bielska-Białej i skomunikować je z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44.

- Podpisana dzisiaj umowa jest już czterdziestą drugą w tym roku. Dzięki temu do fazy realizacji przeszły 42 zadania o łącznej długości nieco ponad 523 km i wartości blisko 16 mld zł - powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Nowy przebieg S1. Trasa połączy Mysłowice i Bielsko-Białą

Nowy przebieg S1 w woj. śląskim wytyczono od Mysłowic po Bielsko-Białą i podzielono na cztery odcinki realizacyjne - trzy obejmują zasadniczy przebieg trasy, jeden to odchodząca od niej obwodnica Oświęcimia. Umowy na dwa odcinki zasadniczego przebiegu i obwodnicę Oświęcimia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała po przetargach w 2020 roku.

Sytuacja skomplikowała się na odcinku z Mysłowic do węzła Oświęcim (blisko 13 km) wraz z obwodnicą Bierunia (ponad 2 km). GDDKiA wykluczyła tam bowiem z przetargu najtańszą ofertę firmy China State Construction Engineering Corporation, a następnie – po orzeczeniach Krajowej Izby Odwoławczej i sądu – unieważniła postępowanie. Koniec końców odcinek Mysłowice-Oświęcim podzielono na dwa zadania: odcinek I/A Bieruń-Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia oraz odcinek I/B Mysłowice (Kosztowy II)-Bieruń. Po perturbacjach przetarg na wykonanie tej inwestycji wystartował w czerwcu. Firma Strabag zaoferowała najtańszą, opiewającą na 212,3 mln złotych ofertę.

Trasa S8 wypadek samochodu ciężarowego z osobową Skodą
Sonda
Jak dobrze znasz przepisy ruchu drogowego?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki