Ateiści reklamują się na autobusach

2009-01-08 21:15

Nie tylko Kościół sięga po coraz to nowe metody dotarcia do wiernych. Są i takie stowarzyszenia, które w niecodzienny sposób próbują dotrzeć do... niewiernych, a dokładnie do ateistów.

Kampanię promującą ateizm rozpoczęło właśnie Brytyjskie Stowarzyszenie Humanistyczne (BHA). Swoje reklamy rozwiesiło na... autobusach. Reklama ma być skuteczna, więc Stowarzyszenie wynajęło aż 800 pojazdów w całej Wielkiej Brytanii, z czego 200 w samym Londynie. Kampania potrwa cztery tygodnie. Koszt to 130 tys. funtów.

Co można przeczytać na autobusach? "Bóg prawdopodobnie nie istnieje, więc przestań się martwić i ciesz się życiem".Wykorzystano też kilka cytatów z najbardziej znanych ateistów, m.in. Alberta Einsteina.

Inicjatywa BHA to odpowiedź na ubiegłoroczną kampanię portalu Jesusaid.org, który okleił londyńskie autobusy billboardami z cytatami z Biblii.

Sympatykom tej inicjatywy możemy tylko przypomnieć tzw. Zakład Pascala. Blaise Pascal, francuski filozof i matematyk, który zasłużył się ludzkości nie mniej niż Albert Einstein, wywnioskował, że warto wierzyć w Boga. Dlaczego? Jeśli Bóg nie istnieje, a w niego wierzymy, to nic nie tracimy. Lecz jeśli Bóg istnieje, a w niego nie wierzymy, to tracimy życie wieczne.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki