SKLEP ZAKUPY KLIENCI

i

Autor: Shutterstock

Uważaj na zakupy w supermarketach! Sztuczki marketingowe sprawiają, że kupujesz więcej!

2015-06-17 12:00

Gdy wybierasz się na większe zakupy, aby uzupełnić zapasy zazwyczaj masz ze sobą skrupulatnie ułożoną listę. Jak to się dzieje, że w efekcie wychodzisz ze sklepu z masą naprogramowych rzeczy? Myślisz, że to dlatego że długo nie byłaś na zakupach, albo to twoje łakomstwo? Nic bardziej mylnego. To nic innego jak sztuczki marketingowe, których padasz ofiarą.  

W jaki sposób supermarkety nabierają cię podczas zakupów? Niby proste rzeczy, ale oszukują większość konsumentów. Marketingowcy często robią przemeblowania na półkach. Jeśli jesteś stałym klientem, potrafisz przemierzyć cały sklep w poszukiwaniu jednego produktu. W ten sposób po drodze zauważysz wiele innych produktów, które cię zainteresują mimo iż nie miałaś zamiaru ich kupić. Produkty oznaczone hasłem PROMOCJA często nie są przecenione. Ich cena jest taka sama, bądź wyższa a sam szyld sprawia, że częściej sięgamy po ten produkt. Markety często podwyższają cenę na krótki moment, abyś później była zachwycona przeceną. Dodatkowo, cena 9,90 zł jest częściej spotykana niż 10 zł. Mimo, że to tylko 10 gr różnicy, 10 razy częściej sięgamy po produkt, który daje nam wrażenie, że jednak płacimy za niego jedynie 9, nie 10 zł. Największy chwyt marketingowy to słodycze i drobiazgi przy kasach. Stojąc w kolejce z nudów sięgamy po kolejny produkt, bo np. kosztuje jedynie 1 zł.

Zobacz też: Unikaj tych produktów. Powodują RAKA!

Przeczytaj też: Możesz UTYĆ nawet od SAŁATKI! Sprawdź, czego do niej nie dodawać

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki