Projekt "Słodki Gdańsk" wystartował w ubiegłym roku. Od tego czasu Gdańska Organizacja Turystyczna wspólnie z najbardziej znaną lokalną fabryką słodyczy - ZPC Bałtyk wyprodukowała linię kilku słodyczy, które nawiązują do Gdańska i promują miasto wśród turystów oraz mieszkańców. Chętnych na czekoladę marcepanową, o smaku whisky i karmelki owocowe nie brakowało, dlatego koordynatorzy projektu zdecydowali się na powiększenie słodkiej oferty.
- W tym roku zdecydowaliśmy się na Smak Tradycji - tradycyjnie produkowanej czekolady mlecznej i gorzkiej, połączonej z pięknymi opakowaniami, na których znajduje się Gdańsk ze starych pocztówek. Cieszymy się, że wraz z partnerami udało nam się stworzyć gdańską linię słodyczy, która promuje nasze miasto w kraju i za granicą - podkreślił Łukasz Wysocki, prezes GOT.
Z promowania Gdańska na słodko cieszy się też prezes ZPC Bałtyk. - Jak tu nie kochać Gdańska skoro jego tradycje mają smak czekolady? - stwierdził Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk. Cieszymy się, że nasza rodzima, gdańska fabryka czekolady może być częścią niezwykle bogatej historii miasta i przede wszystkim nadal ją współtworzyć” – dodał.
Wszystkie gdańskie słodkości można kupić w Gdańskim Centrum Informacji Turystycznej, na lotnisku w Rębiechowie, w punkcie Informacji Turystycznej przy ul. Podwale Grodzkie, a od 25 listopada również przez stronę internetową www.sklep.visitgdansk.com.