
Spis treści
- Otwarto pierwszy odcinek Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta
- OMT już gotowa. Oficjalne otwarcie 18 czerwca
- Ułatwienie dla kierowców z Gdyni i Gdańska
- OMT – nowy kręgosłup drogowy Trójmiasta kosztował miliardy
Otwarto pierwszy odcinek Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta
Długo wyczekiwane otwarcie nowej trasy stało się faktem. Już od środy 18 czerwca kierowcy mogą korzystać z pierwszego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej (OMT) pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem. To początek dużej zmiany dla Trójmiasta i okolicznych miejscowości – nowa droga ma nie tylko przyspieszyć przejazdy, ale przede wszystkim znacząco odciążyć dotychczasową trasę S6.
Polecany artykuł:
OMT już gotowa. Oficjalne otwarcie 18 czerwca
Pierwszy oddany do użytku fragment OMT ma 16 kilometrów długości i łączy Chwaszczyno z węzłem Żukowo. Oficjalne otwarcie drogi zaplanowano na godzinę 10:00, z udziałem przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury oraz lokalnych władz.
Trasa została zaprojektowana z myślą o odciążeniu zakorkowanej dotąd Obwodnicy Trójmiasta (S6). Jak szacują drogowcy, ruch na starej trasie może zmniejszyć się nawet o 30 procent. Dzięki temu podróże wokół aglomeracji gdańskiej mają być nie tylko szybsze, ale i bezpieczniejsze.
Dalsza część artykułu znajduje się pod galerią.
Otwarcie obwodnicy Trójmiasta [ZDJĘCIA]
Ułatwienie dla kierowców z Gdyni i Gdańska
Nowa droga będzie ułatwiała życie kierowcom, szczególnie tym podróżującym na trasie Gdynia–Kościerzyna. Dzięki otwartemu odcinkowi można bowiem ominąć korki w Żukowie, które przez lata były zmorą kierowców. Osoby jadące z Gdańska również odczują różnicę – przejazd przez newralgiczne, zatłoczone ronda w Żukowie ma być teraz znacznie płynniejszy.
Na pełne otwarcie całej Obwodnicy Metropolitalnej trzeba będzie poczekać do końca 2025 roku. Wtedy dostępny będzie również odcinek między Żukowem a węzłem Gdańsk-Południe, co wydłuży trasę do 32 kilometrów. Cała inwestycja ma fundamentalne znaczenie dla poprawy przepustowości dróg w regionie i usprawnienia komunikacji na Pomorzu.
OMT – nowy kręgosłup drogowy Trójmiasta kosztował miliardy
Budowa OMT kosztowała 2,89 miliarda złotych, jednak zarówno mieszkańcy, jak i eksperci branży transportowej nie mają wątpliwości – to pieniądze dobrze zainwestowane. Wraz z rozbudową sieci dróg ekspresowych i modernizacją istniejącej infrastruktury, Obwodnica Metropolitalna ma szansę stać się kluczowym elementem transportu regionalnego. Nowa trasa to realna odpowiedź na potrzeby rosnącej liczby mieszkańców Pomorza i intensywnie rozwijającej się sieci komunikacyjnej regionu.