Od 20 lat nikt nie odjechał z tego przystanku. Zaplanowano tam remont

2025-06-24 10:39

Przystanek kolejowy Gdańsk Brzeźno jest nieczynny od 20 lat. Obiekt wreszcie doczeka się prac remontowych. Wiata peronowa będzie wzmocniona i zabezpieczona przed dalszym zniszczeniem. Kto jednak liczy na to, że ruch kolejowy w tym miejscu zostanie wznowiony, niestety będzie rozczarowany. Skorzystają natomiast piesi i rowerzyści.

Od 20 lat nikt nie odjechał z tego przystanku. Zaplanowano tam remont

i

Autor: Shutterstock Zdj. ilustracyjne.
Super Express Google News

Przystanek Gdańsk Brzeźno odzyska blask? 20 lat bez pociągu

We wtorek (24 czerwca 2025 r.) mija dokładnie 20 lat, odkąd ostatni pociąg pasażerki odjechał z przystanku Gdańsk Brzeźno. - Tzw. nowoporcka linia SKM była wówczas uznawana za nierentowną, a niewielka liczba kursów sprawiła, że pasażerowie chętniej korzystali z tramwajów i autobusów – czytamy w artykule na trojmiasto.pl.

Portal przypomina, że „w ostatnich latach, w ramach przebudowy układu torowego do portu, zlikwidowano perony: Gdańsk Nowe Szkoty (na węźle Kliniczna) oraz Gdańsk Zaspa Towarowa (na wysokości Letnicy)”. Z kolei dla resztek peronu w Nowym Porcie, gdzie ruch zawieszony jest od 23 lat, plany zakładają zabudowę mieszkaniowo-usługową.

To jedyny taki peron w Polsce! Odjeżdżały z niego pociągi do dalekiej Rosji

Przystanek Gdańsk Brzeźno odzyskuje blask. Pociągi nie wrócą, ale będzie bezpieczniej

Z kolei konserwatorzy uchronili przed rozbiórką wiaty na przystanku Gdańsk Stocznia, przystanek Gdańsk Kolonia z fragmentem schodów oraz przystanek Gdańsk Brzeźno, który wreszcie doczeka się remontu. Co prawda zlikwidowano tam w ostatnich latach tor przy peronie, co uniemożliwia wznowienie ruchu pasażerskiego, jednak sam peron ma pozostać ogólnodostępny i pełnić rolę chodnika i fragmentu trasy rowerowej. - Podczas przeglądu okresowego, przeprowadzonego 27 lutego br., stwierdzono zły stan techniczny wiaty na nieczynnym peronie. W trybie pilnym zrealizowano wówczas działania naprawcze (m.in. zabezpieczenie luźnych elementów zwisających z dachu) oraz podjęto decyzję o dalszych pracach - wyjaśnia cytowany przez trojmiasto.pl Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.

Konstrukcja wiaty ma być wzmocniona i zabezpieczona, a pokrycie dachu – naprawione. Prace te mają pozwolić uniknąć uszkodzeń, które mogą zagrażać bezpieczeństwu lub życiu mieszkańców. Koszt prac budowlanych szacowany jest na 135 tysięcy złotych netto. Termin realizacji ustalono do 30 lipca 2025 r.

CZYTAJ TEŻ: Nie zostawili suchej nitki na polskich kąpieliskach! Unia Europejska nas podsumowała

Źródło: trojmiasto.pl

Sonda
Lubisz podróżować pociągiem?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki