- Trójmiasto odnotowuje prawie 90 proc. obłożenia w obiektach noclegowych podczas długiego weekendu listopadowego, głównie dzięki bogatej ofercie kulturalnej.
- Turyści cenią Pomorze o każdej porze roku, a region przyciąga nie tylko Trójmiastem, ale i możliwościami wypoczynku na łonie natury.
- Skrócone okno rezerwacyjne i krótsze pobyty to nowe trendy, a zainteresowanie świętami Bożego Narodzenia dopiero się rozkręca.
Dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej ds. marketingu i relacji z branżą Magdalena Węgrowicz podkreśliła w rozmowie z PAP, że turyści doceniają województwo pomorskie o każdej porze roku.
Zawsze największym magnesem jest Trójmiasto, ale myślę, że miejsca poza tym utartym szlakiem i kawałeczek dalej od Gdańska, Sopotu i Gdyni cieszą się równie dużą popularnością, z uwagi na zupełnie inne atrakcje i zupełnie inne możliwości spędzenia czasu. Jednym z głównych atutów Pomorza poza sezonem wakacyjnym jest możliwość odpoczynku na łonie natury.
– powiedziała Węgrowicz.
Oceniła, że obłożenie na listopadowy weekend w regionie zapowiada się bardzo dobrze.
Polacy korzystają z możliwości wyjazdu na przedłużone weekendy i chętnie wybierają Trójmiasto jako cel podróży. W Trójmieście średnie obłożenie w obiektach noclegowych to prawie 90 proc. Ważną rolę odgrywa tu z pewnością oferta kulturalna – w ten weekend odbędzie się w Gdańsku ciekawy festiwal muzyczny.
– powiedziała Węgrowicz.
Rozmówczyni PAP zwróciła uwagę, że w ostatnich latach można zaobserwować skrócenie tzw. okna rezerwacyjnego.
Decyzja o wyjeździe podejmowana jest znacznie bliżej jego terminu. Trendem ostatnich lat jest też skracanie długości pobytu. Myślę więc, że dzisiaj na horyzoncie pojawiają się głównie rezerwacje na długi listopadowy weekend.
– dodała Węgrowicz.
Ekspertka wspomniała też o zbliżającym się Bożym Narodzeniu. Już za chwilę turyści mogą interesować się Pomorzem również z myślą o tym święcie.
Natomiast zainteresowanie wypoczynkiem w okresie Bożego Narodzenia dopiero za chwilę zacznie wybrzmiewać w obiektach hotelowych. Oczywiście są też takie miejsca w regionie, w których zostały już naprawdę ostatnie wolne pokoje.
– dodała Węgrowicz.
Ekspertka przypomniała również, że PROT pod koniec października wystartowała z kampanią promującą region poza sezonem. Jej ambasadorką została dziennikarka Agnieszka Cegielska.
– W pierwszym odcinku główne role zagrały: Gdynia, gdzie nasza ambasadorka odkrywa szlak gdyńskiego modernizmu, a także Sulęczyno na Kaszubach. Dwa kolejne odcinki zabiorą nas dalej w region. Razem z Agnieszką Cegielską odwiedzimy Kwidzyn, Sztum, Malbork, Ustkę i Łebę. Wszystko zostało zaprezentowane w pięknym, posezonowym wydaniu – podkreśliła Węgrowicz.