Duże zmiany w stołecznym ratuszu. Mieszkańcy w końcu odetchną z ulgą?!

i

Autor: MATERIAŁY PRASOWE, BEATA GÓRKA/SUPER EXPRESS Duże zmiany w stołecznym ratuszu. Mieszkańcy w końcu odetchną z ulgą?!

Duże zmiany w stołecznym ratuszu. Mieszkańcy w końcu odetchną z ulgą?!

2022-02-06 12:02

Od poniedziałku, 7 lutego, szykują się spore zmiany w stołecznym ratuszu. Szczególnie zadowoleni powinni być starsi mieszkańcy miasta. Kancelaria ratusza przeprowadza się bowiem w nowe miejsce. Mieszkańcy będą mogli załatwić wszystkie sprawy na parterze budynku w Al. Jerozolimskich 44. To nowy biurowiec przy rotundzie PKO. Można się tu dostać każdym środkiem Warszawskiego Transportu Publicznego.

Zmiany w stołecznym ratuszu. Kancelaria w nowym miejscu

Kancelaria ogólna stołecznego ratusza, w której można było załatwić wiele urzędowych spraw, mieściła się dotychczas w starym budynku przy ul. Kredytowej. Jak zaznaczył magistrat, w nowym miejscu najważniejsza jest dostępność dla mieszkańców, także tych z niepełnosprawnościami, dla których stara lokalizacja nie była dostosowana. 

- Urząd musiał opuścić poprzedni budynek z powodu jego stanu technicznego i decyzji Państwowej Straży Pożarnej - mówi Monika Beuth-Lutyk, rzeczniczka ratusza. 

W nowoczesnym biurowcu w Al. Jerozolimskich znajdują się windy, systemy informacyjne, systemy kolejkowe i przyjazne przestrzenie dla osób oczekujących na załatwienie sprawy. Na parterze urządzono nowocześnie wyposażoną salę obsługi o powierzchni około 150 mkw. - Jest dostępna dla mieszkańców Warszawy bez ograniczeń - nie ma tam schodów, a drzwi otwierają się automatycznie - poinformował ratusz. Dodał, że na interesantów czekają stanowiska obsługi, przy których można usiąść. Dla rodziców małych dzieci przygotowano komfortowy pokój do karmienia.

Dzięki temu, że nowa kancelaria znajduje się w Alejach Jerozolimskich tuż przy rondzie Dmowskiego, interesanci mogą wygodnie dojechać do niej komunikacją miejską. Wystarczy wysiąść na przystanku "Centrum". 

Wkrótce kolejne zmiany w stołecznym ratuszu

Jak informuje Gazeta Wyborcza, to nie koniec przeprowadzek w stołecznym ratuszu. Do nowego biurowca Widok Tower przy rondzie Dmowskiego wkrótce przeprowadzi się też biuro architektury, miejska pracownia planistyczna oraz biura skarbnika miasta. Za blisko 6 lat wynajmu stołeczny ratusz zapłaci około 100 mln zł. 

Zobacz też: TAK BURZĄ TRASĘ ŁAZIENKOWSKĄ

Remont Trasy Łazienkowskiej. Drogowcy zamknęli rondo Sedlaczka
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE