Haracz na parkingu pod sklepem

2017-10-20 9:45

Mieszkańcy Wilanowa mają dość! Pod ich osiedlową Biedronką nie da się normalnie parkować. Płatny postój zafundowała im firma EuroPark. Jej pracownicy pojawiają się kilkanaście razy w ciągu dnia i ściągają, jak twierdzą parkujący tam kierowcy, haracz. 95 zł za parę minut spóźnienia! Biedronka chce pomóc swoim klientom.

Wszystko dzieje się w al. Rzeczypospolitej przy ul. Oś Królewska, pod Biedronką znajdującą się na parterze bloku. Jest tam parking, którego właścicielem jest firma EuroPark. Ma nieciekawą przeszłość, bo już w 2011 roku Urząd Ochrony Konsumentów nałożył na nią karę 13 563 zł za nieuczciwe praktyki. Powodem było wprowadzanie klientów w błąd.

Na Wilanowie EuroPark postawiło parkomat czynny całą dobę. Godzina kosztuje 3 zł, parkowanie przez cały dzień 12 zł. A opłata za brak ważnego biletu aż 95 złotych! Kontrolerzy kręcą się po parkingu i jak tylko komuś kończy się czas parkowania, od razu drukują kwit na opłatę dodatkową. - Kupiłam bilet w parkomacie, ale przez kolejkę w sklepie spóźniłam się parę minut. Za wycieraczką już czekał na mnie mandat w wysokości 95 zł. To chyba przesada! - żali się nam pani Ewa z Wilanowa.

- Nie było mnie dosłownie 5 minut, nie miałem biletu i od razu zasunęli taką wysoką karę. To chyba jacyś naciągacze! ?- mówi zdenerwowany pan Edmund Borucki (57 l.).

EuroPark natomiast zarzadza parkingiem na zlecenie właściciela terenu, firmy Robyg. - Odpłatny parking ma uporządkować ruch na tym terenie i wygenerowanie przychodu na pokrycie utrzymania miejsc parkingowych - informuje Sebastian Małecki z EuroParku.

Firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, zapewnia nas, że "pracują nad tym, by parking był czasowo bezpłatny dla klientów."

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki