Sukces "Super Expressu" i mieszkańców

Mieszkańcy wygrali wojnę z PKP. Kolejarze budują legalne przejście przez tory na Olszynce Grochowskiej

Wojna o legalne przejście przez tory linii kolejowych w ciągu ul. Podolskiej i Podhalańskiej trwała 1,5 roku. Mieszkańcy, którzy codziennie wędrują do pracy, szkoły czy na spacer, przez tamtejszy rezerwat przyrody muszą za każdym razem narażać się na śmiertelne niebezpieczeństwo. Przy okazji modernizacji linii kolejowych mogło się to zmienić. Dziesiątki rozmów, pism, protestów i wielokrotne interwencje dziennikarzy „Super Expressu” przyniosły skutek. Na plac budowy wjechał ciężki sprzęt.

Mieszkańcy dopięli swego

Mieszkańcy Grochowa i Wygody w maju 2022 roku rozpoczęli głośno protestować i walczyć o to, by przy okazji remontu linii kolejowych nr 7 i 506 wybudować legalne i bezpieczne przejście przez tory prowadzące do rezerwatu Olszynka Grochowska. Na słupach zawisły plakaty, na Facebooku powstała grupa, a o wszystkim została poinformowana nasza redakcja. Po wielu miesiącach przerzucania się odpowiedzialnością między kolejarzami a samorządem, wspólne działania mieszkańców i dziennikarzy „SE” odniosły dobry skutek. Mimo problemów z finansowaniem, projektami i całą biurokracją udało się usiąść do konkretnych negocjacji i wypracować konsensus.

Rozpoczęła się budowa

Od wtorku przy torach pracuje ciężki sprzęt. Kolejarze w drodze wyjątku zgodzili się na zbudowanie tam przejścia w poziomie szyn z zastosowaniem sygnalizacji i rogatek. - W tym tygodniu rozpoczęły się pierwsze prace przygotowawcze. Zakończenie robót wraz z przygotowaniem zabezpieczeń w postaci labiryntów planowane jest w styczniu 2024 r. Następnie wybudowane zostaną rogatki, co planowane jest na wiosnę – przekazał Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK SA. Koszt budowy dwóch przejść z zabezpieczeniami to około 6 mln zł.

Rozpoczęła się budowa przejścia przez tory do rezerwatu Olszynka Grochowska. Sukces „Super Expressu”
Sonda
Czy jesteś zadowolony/-a z usług PKP?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki