Odbierając telefon możesz uratować życie. Wrocławskie Centrum Powiadamiania Ratunkowego szuka pracowników. Brakuje aż 30 osób!

i

Autor: Damian Bonarek

Numer 112 nie jest po to, by się skarżyć na drożyznę w sklepach! Urzędnicy apelują

2020-04-03 13:08

Epidemia koronawirusa spowodowała wzrost liczby połączeń na numer alarmowy 112. Także tych zupełnie nie związanych z zagrożeniem życia czy mienia. Stołeczni urzędnicy apelują o korzystanie z tego numeru tylko w nagłych przypadkach, które wymagają interwencji służb.

112 to numer alarmowy, który – zgodnie z przepisami – powinniśmy wybierać tylko wtedy, gdy potrzebujemy pomocy w sytuacji nagłego, realnego niebezpieczeństwa utraty zdrowia czy życia, zagrożenia dla mienia lub środowiska. Okazuje się, że wiele warszawiaków zapomina o tych zasadach. - Pojawiają się zgłoszenia, które nie powinny trafić pod numery alarmowe. Za przykład niech posłużą telefony o osobie kaszlącej w tramwaju czy sprzedawcy z katarem. Numer alarmowy 112 nie jest również właściwy, by zgłaszać rosnące ceny artykułów spożywczych. Operatorzy nie pomogą, gdy zgłoszenie dotyczy sposobu liczenia osób, przebywających jednocześnie w sklepie albo kaszlącej za głośno sąsiadki – opowiada rzeczniczka stołecznego ratusza, Karolina Gałecka.

Premier zakazał, dyrektor walczy o Veturilo. Polityczna batalia o rowery miejskie

Operatorzy mają dużo pracy 

Numery alarmowe powinniśmy pozostawić dla osób znajdujących się w stanie zagrożenia zdrowia i życia.

Operatorzy stołecznego Centrum Powiadamiania Ratunkowego 112 na co dzień przyjmują zgłoszenia, odnoszące się do COVID-19. Począwszy od 1 marca operatorzy przyjęli 2577 takich telefonów. Dotyczyły one m.in. stanu zdrowia dzwoniącego i pojawiających się symptomów zarażenia wirusem, pytań na temat procedur, związanych z kwarantanną i próśb o kontakt do służb sanitarnych czy NFZ. Ostatnią grupą są zgłoszenia, obejmujące przypadki łamania kwarantanny lub też nieodpowiedniego zachowania się osób w przestrzeni publicznej.

Nissany z Niemiec w szopie pod Otwockiem [GALERIA]

Procedury w związku z koronawirusem

Telefony, mające bezpośredni związek z zachorowaniem lub podejrzeniem zakażenia, są obsługiwane zgodnie z procedurami, do których stosowania operatorzy są wyszkoleni i przygotowani.

Niewiarygodne, ale prawdziwe. Kot wybrał się na zakupy do sklepu

W przypadku próśb o pomoc, w trosce o służby, operatorzy pytają o ewentualne zagrożenie epidemiologiczne. Nawet wtedy, gdy interwencje nie mają bezpośredniego związku z epidemią. Może się bowiem zdarzyć, że nawet rutynowa interwencja domowa będzie dotyczyła osób poddanych kwarantannie.

Grochów ma swojego trębacza. Zagrał barkę dla PAPIEŻA

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany