Tak powstaje trasa S7 z Warszawy do Grójca. Imponujące zdjęcia z lotu ptaka mówią wszystko [GALERIA]

2020-12-02 14:58 Amadeusz Calik

Droga ekspresowa S7 z Warszawy do Grójca to kluczowa inwestycja dla kierowców podróżujących m.in. w stronę Kielc czy Krakowa. Ogromne korki i utrudnienia są zmorą kierowców, a prace przeciągają się w czasie. Obecnie najbardziej zaawansowany stan prac jest na odcinku od obwodnicy Grójca do węzła Tarczyn. Jak przebiega budowa trasy S7? Postanowiliśmy to sprawdzić. Zdjęcia z lotu ptaka mówią wiele!

Droga S7 z Warszawy do Grójca

Na tę inwestycję czekało wielu kierowców podróżujących na południe od Warszawy. Trwa budowa zupełnie nowej drogi ekspresowej S7 ze stolicy w kierunku Grójca. Zadanie zostało podzielone na trzy odcinki realizacyjne:

  • Odcinek A: Warszawa Lotnisko - węzeł Lesznowola
  • Odcinek B: węzeł Lesznowola - węzeł Tarczyn Północ
  • Odcinek C: węzeł Tarczyn Północ - Grójec

Największe postępy prac widać na ostatnim odcinku od obwodnicy Grójca w kierunku Tarczyna. Na niemal ośmiokilometrowym odcinku S7 ułożono już nawierzchnię na trasie głównej. Teraz trwają prace przy grodzeniu drogi, montażu barier energochłonnych i ekranów akustycznych. W pobliżu trwa też budowa zbiornika retencyjnego. Odcinek ten zostanie oddany do użytku do maja 2021 roku, ale niewykluczone, że nastąpi to dużo wcześniej.

Budowa S7: Problemy na odcinku Lesznowola-Tarczyn

Największe problemy na budowie drogi S7 występują pomiędzy węzłem Tarczyn Północ a Lesznowola. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała umowę z dotychczasowym wykonawcą. Jednym z powodów było zawarcie, bez wiedzy inwestora, umowy cesji wierzytelności z bankiem. Innym - miało być powolne tempo prac. Wkrótce GDDKiA rozpisze przetarg na dokończenie budowy.

Cała trasa S7 ma mieć długość około 30 kilometrów. Budowa ekspresówki z Warszawy do Grójca pochłonie niemal 1,5 miliarda złotych. Wszystkie prace mają zakończyć się pod koniec 2022 roku.

Jechał pod prąd na ekspresówce. O krok od tragedii na S1