Rafał Trzaskowski

i

Autor: Super Express, fot. Marcin Wziontek Rafał Trzaskowski

Trzaskowski już nie będzie się promował? Ratusz tnie wydatki na marketing. Zobacz o ile...

2020-04-19 10:00

Skurczą się nieco wydatki ratusza na promocję, marketing i współpracę z organizacjami pozarządowymi. - Szukamy oszczędności wszędzie. Zaczynamy od siebie – mówi prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. I informuje, że cięcia finansowe odczuje m.in. Centrum Komunikacji Społecznej i Biuro Marketingu Miasta.

- Czy to oznacza, że prezydent Warszawy przestanie się promować? - pytają radni opozycji. Dość retorycznie. Bo prezydent pieniędzy na promocję własnej osoby właściwie nie potrzebuje. Epidemia sprawia, że codziennie jest w mediach i codziennie się o nim mówi. Jednak dwa biura będą mogły w tym roku wydać o 8 mln zł mniej, niż miały dotąd zagwarantowane w budżecie. Biuro Marketingu Miasta miało do dyspozycji 26 mln zł - dostanie 5 mln zł mniej. Z kolei Centrum Komunikacji Społecznej z planowanych 14,3 mln zł otrzyma 11,3 mln. Na działania promocyjne urzędu pozostanie wciąż 32 mln zł. Z czego zatem urzędnicy rezygnują? Koronawirus sam wyciął sporo miejskich przedsięwzięć, jak choćby rozwój sieci miejsc aktywności lokalnej czy najróżniejsze spotkania, wykłady czy warsztaty Centrum Wielokulturowego. Skoro w czasie epidemii nie można się spotykać, niepotrzebna jest ich promocja.

DWULATEK WYPADŁ Z OKNA W LEGIONOWIE. DRAMAT!

Zobacz jak warszawiacy reagują na nakaz zakrywania twarzy:

Mieszkańcy Warszawy znają działalność Centrum Komunikacji Społecznej głównie w związku z budżetem obywatelskim. To biuro odpowiada za organizację naboru zgłaszanych przez mieszkańców projektów i głosowania nad nimi ale także promuje wolontariat i współpracuje z organizacjami pozarządowymi.

Do zadań Biura Marketingu Miasta natomiast – jak informuje rzeczniczka ratusza Karolina Gałecka – należy n.in. „prowadzenie polityki informacyjnej i promocyjnej Warszawy, koordynacja i nadzór nad badaniami dla urzędu, organizacja imprez i wydarzeń miejskich, przygotowanie i realizacja oraz zlecanie analiz, które mają obrazować stan społeczności lokalnej”. Jednym z najważniejszych cyklicznych badań jest „Barometr Warszawski”, który powstaje w oparciu o ankiety przeprowadzane cyklicznie z mieszkańcami. W związku z epidemią jednak wiosenna serię badania trzeba będzie przełożyć.

DLACZEGO W SOBOTĘ NA WARSZAWSKICH BAZARACH BYŁ TŁOK JAK PRZED ŚWIĘTAMI?

KoronawirusRaport: Radom 17.04

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki