Tarcza Maria przebiła się!

i

Autor: Zarząd Transportu Miejskiego Tarcza "Maria" przebiła się!

Tunele połączyły Targówek i Wolę. Drążenie na Woli zakończone! [WIDEO]

2018-09-04 17:59

W poniedziałek, 3 września, ostatnie centymetry pod ziemią pokonała tacza drążąca tunel metra na Woli. To oznacza, że gotowe są wszystkie tunele rozbudowywanej II linii metra.

Tarcza "Maria"

Tarcza TBM Maria wybudowała dokładnie 2545 m tunelu – od przyszłej stacji Księcia Janusza do Ronda Daszyńskiego. Tarcza TBM to maszyna drążąca tunel w ziemi i jednocześnie montująca jego betonową obudowę. W takim tunelu trzeba ułożyć tory i zamontować urządzenia niezbędne do ruchu pociągów.

Maria drążyła tunel przez 127 dni ze średnią prędkością 18 m na dobę. Rekordowy wynik wyniósł 36 m na dobę. To był drugi tunel na budowie zachodniego odcinka II linii metra – budowa przez TBM Krystyna równoległego tunelu zakończyła się 17 sierpnia (2541 m długości, średnia prędkość 22 m na dobę, rekord 36,5 m).

>>> Zarzuty i akt oskarżenia dla chłopaka, którego miała pobić Straż Miejska

II linia metra

Odcinek od Ronda Daszyńskiego w kierunku Bemowa to ok. 3,4 km podziemnej kolei. Stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z Wolską; Młynów (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z. Księcia Janusza.

Drugi fragment rozbudowywanej II linii metra powstaje w prawobrzeżnej Warszawie. Po praskiej stronie powstanie ok. 3,12 km trasy. Stacje to: Szwedzka (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie Szwedzkiej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Ta budowa rozpoczęła się wcześniej i prace są bardziej zaawansowane. Pod ziemią trwają już roboty wykończeniowe, wyposażanie stacji i tuneli w urządzenia, a na powierzchni – budowa wejść, jezdni i chodników nad stacjami.

Zobacz również: Dwa niewybuchy w Warszawie! Zarządzono ewakuację

Co dalej z tarczami?

Teraz obydwie tarcze zostaną zdemontowane, wyjęte na powierzchnię i wywiezione w elementach do magazynu. Tam po koniecznych przeglądach i naprawach poczekają na kolejną budowę. Już niebawem podpisane będą umowy na budowę następnych odcinków podziemnej kolei – dwóch na Bemowie, od stacji przy ul. Księcia Janusza do stacji techniczno-postojowej Mory w pobliżu Połczyńskiej (w sumie pięć stacji) oraz jednego na Targówku– od stacji przy ulicy Trockiej do stacji przy Rembielińskiej (trzy stacje). Tarcze znowu ruszą do pracy.

Zobacz To Wideo:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki