Nowy tunel będzie miał około 180 metrów długości i dwa pasy ruchu dla samochodów. Po jednej stronie jezdni znajdzie się chodnik z drogą rowerową, a także wyjścia prowadzące na perony przystanku kolejowego Warszawa Wesoła oraz pobliskiego przystanku autobusowego. Dostępność dla osób o ograniczonej mobilności zapewnią windy. W ramach inwestycji przebudowany zostanie również pobliski układ drogowy, w tym ulice Okuniewska i Bartosza Głowackiego.
− Budowa skrzyżowań bezkolizyjnych znacząco poprawia bezpieczeństwo i komfort podróżowania. To infrastruktura ważna dla mieszkańców, którzy będą mogli sprawniej przejechać na drugą stronę torów bez uciążliwego stania w korkach – podkreśla Piotr Wyborski, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Utrudnienia w czasie budowy tunelu w Wesołej. Jak będzie wyglądać tymczasowa organizacja ruchu?
W trakcie budowy tunelu, planowane są tymczasowe zmiany w organizacji ruchu. Na początku zbudowany zostanie tymczasowy przejazd między przystankami Wola Grzybowska a Warszawa Wesoła. Dodatkowo, powstanie tymczasowe przejście w poziomie szyn po wschodniej stronie przystanku Warszawa Wesoła oraz tymczasowy peron przy torze w stronę Rembertowa.
W marcu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz miasto Warszawa podpisały umowę realizacyjną, która ustala zasady współpracy i finansowania inwestycji. Kolejarze wcześniej opracowali studium wykonalności oraz uzyskali decyzję środowiskową dla inwestycji w Wesołej. Miasto Warszawa uzyskało natomiast zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
− Budowa tunelu w Wesołej to kluczowy krok w poprawie bezpieczeństwa i komfortu podróżowania dla mieszkańców Warszawy. Dzięki tej inwestycji poruszanie się po mieście stanie się bardziej płynne i bezpieczne dla wszystkich użytkowników dróg i kolei – dodaje Daniel Boruchalski, Zastępca Dyrektora Regionu Centralnego w Centrum Realizacji Inwestycji PLK SA.