The Warsaw Hub

i

Autor: Ghelamco The Warsaw Hub łączy się z metrem

Wieżowce wyrastają przy rondzie Daszyńskiego w Warszawie

2018-09-20 15:03

Konstrukcja kompleksu wieżowców The Warsaw Hub rośnie w oczach. Trwa budowa trzech budynków przy rondzie Daszyńskiego, które osiągną od 86 do 130 metrów wysokości. Będą także połączone podziemnym łącznikiem ze stacją II linii metra.

Kompleks wieżowców wyrasta tuż przy skrzyżowaniu ul. Kasprzaka i Towarowej w bezpośrednim sąsiedztwie stacji metra Rondo Daszyńskiego. Najmniejszy budynek A jest już prawie gotowy – robotnicy pracują teraz na 18 pietrze i muszą jeszcze dobudować brakujące piętra oraz dach (budynek ma mieć 22 piętra), a potem zrobić pełne wykończenie. Budynek B liczy już 9 pięter i robotnicy rozpoczęli montaż konsol, na których niebawem zawisną szklane panele elewacji, a budynek C jest na etapie piątej kondygnacji. Zarówno wieże B i C będą mieć po 130 metrów wysokości, natomiast wieża hotelowa (budynek A) – 86 metrów. Wszystkie obiekty będą połączone pięciokondygnacyjnym podium.

W budynku A tzw. wieży hotelowej będą dwa hotele – Holiday Inn Express oraz pierwszy w Polsce Crown Plaza. Do dyspozycji gości będzie 430 pokoi i apartamentów.

The Warsaw Hub będzie także jednym z nielicznych w stolicy budynków, które będę mieć bezpośrednie podziemne połączenie ze stacją rondo Daszyńskiego. Prace nad łącznikiem rozpoczęły się w sierpniu i będzie on prowadził do pasażu handlowego, który jest już gotowy na poziomie minus 1. Znajdą się tam m.in. lokale gastronomiczne, kawiarnie, drogeria, pralnia czy supermarket. Z powodu budowy zwężona została także jezdnia Kasprzaka – robotnicy musieli zająć ścieżkę rowerową i fragment chodnika oraz pas do skrętu w lewo w ul. towarową w kierunku placu Zawiszy. Dla kierowców nie mamy dobrych wieści – zwężenie będzie obowiązywać jeszcze przez kilka miesięcy

Kompleks wieżowców to nie tylko to co widzimy nad ziemią ale również sześć podziemnych poziomów. O ile poziom minus 1 będzie zajęty przez lokale usługowe to pozostałe 5 pięter przeznaczone bezie na parking dla aut. Miejsce znajdzie tam około 900 samochodów. Rowerzyści natomiast będą mieli do dyspozycji własny, obszerny i niezależny od aut (będzie oddzielny wjazd) parking na 420 miejsc z natryskami i szatniami. Przyszli pracownicy będą mogli skorzystać z najnowszych technologii – do budynku wejdą dzięki aplikacjom na smartfony, a na parking wjadą z pomocą systemu rozpoznającego tablice rejestracyjne.

Inwestycja zakończy się w styczniu 2020 roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki