SPONSORING jest PLAGIATEM BURLESKI? ZDJĘCIA

2012-02-16 21:00

Prawie każdy polski plakat filmowy jest plagiatem. Dlaczego w tym przypadku miałoby być inaczej? Sponsoring najwyraźniej nawiązuje do Burleski. Nie chodzi oczywiście o tematykę filmu, ale o plakat. Inspiracje zagranicznym posterem są aż nazbyt widoczne...

Polscy graficy nie wierzą we własne umiejętności i z uporem godnym lepszej sprawy kopiują pomysły zagranicznych twórców.

Tak stało się w przypadku filmów "Różyczka", "Sztos 2" i wielu, wielu innych. Również plakat filmowy najnowszego dzieła Małgorzaty Szumowskiej, "Sponsoringu" wzorowany jest na zagranicznym.

Szumowska nakręciła film opowiadający historię dziennikarki, która bada zjawisko luksusowej prostytucji. W filmie wystąpiły Krystyna Janda, Juliette Binoche oraz Joanna Kulig. Profile aktorek widać na plakacie filmowym - są ukazane z profilu, mają czerwone usta, a pozostała część obrazu jest czarno-biała. Różowymi, błyszczącymi literami podany jest tytuł filmu.

Przypomnijmy sobie film "Burleska" i plakat go reklamujący - Christina Aguilera i Cher - aktorki grające główne role ukazane są w identycznej konwencji! Ich twarze są czarno-białe, mają czerwone usta, a litery z tytułem filmu są błyszczące i różowe!

No, chociaż czcionkę można by zmienić, żeby podobieństwo nie nasuwało się od razu...

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki