Citroenowi brakowało dotąd samochodu, który mógłby skutecznie konkurować w klasie kompaktowych vanów - xsara picasso za mała, a C8 za duży i za drogi. Gamę uzupełnia więc rodzeństwo: 4- i 7-osobowe, nadmuchane C4 picasso, które nie ruguje z rynku wspominanej xsary. Jej produkcja jest kontynuowana. Według przedstawicieli Citroena van zbudowany na bazie C4 jest przeznaczony dla bardziej wymagającego klienta.
W stronę słońca
Picasso posiada największą przeszkloną powierzchnię nadwozia na rynku minivanów - wraz z panoramicznym szklanym dachem całe 6,4 metra kwadratowego. Przednia szyba zachodzi aż nad głowę kierowcy, który czuje się jak w kabinie szybowca.
Przyjazna i ciepła atmosfera panuje również w noc - dzięki licznym źródłom światła. Ponadto pasażerowie mają do swojej dyspozycji umieszczoną w bagażniku przenośną latarkę, która ładuje się automatycznie w trakcie jazdy.
Praktyczny pragmatyk
W obrazach kubistów pojawiały się wklejane fragmenty gazet, tapet i kolorowych kawałków papieru.Picasso darował sobie gazetowe inkrustacje, ale nowego vana sowicie wyposażył. Znajdziemy tu np. elektroniczny hamulec ręczny, fotele składane do góry w sposób kinowy czy też mały guziczek w bagażniku, który pozwala na podniesienie auta, gdyby za bardzo "siadło" po załadunku. Opcjonalnie można zamówić nawigację i, współpracujący z układem kierowniczym, system bi- ksenonowych reflektorów adaptacyjnych doświetlający zakręty.
Na największe brawa zasługuje jednak silnik 1,6 HDi o mocy 110 KM. Testowany turbodiesel znany jest już z innych modeli PSA oraz Forda i z ważącym półtorej tony minivanem radzi sobie świetnie Oczywiście jeśli nie zmuszać go do osiągania prędkości nadświetlnych.
Podsumowując - kogo nudzi zwykłe kombi, a rodzina poszerza mu się szybciej niż wszechświat, wybór ma prosty: C4 picasso.
Mieczysław Mroczek z Warszawy, 48 lat, rencista, volkswagen golf kombi
Taki diesel to marzenie
|
Mieczysław Mroczek z Warszawy, 48 lat, rencista, volkswagen golf kombi
|
Duży rodzinny samochód, a przy okazji niezwykle oryginalny - począwszy od nieruchomego środka kierownicy, a skończywszy na niesamowitym przeszkleniu. Citroen nazywa go visiovanem i trzeba przyznać, że pasażerowie mają zapewnioną pełną wizję rzeczywistości za oknem. Picasso jest też bardzo praktyczny - tylne fotele można przesuwać i pochylać, da się nawet podnieść tylne zawieszenie. W bagażniku jest też termoizolacyjna torba na kółkach. Natomiast wrażenia z jazdy utwierdzają mnie w przekonaniu, że Francuzi robią świetne diesle.
Plusy:
- świetne hamulce - mimo swoich gabarytów C4 staje w miejscu,
- rewelacyjny diesel - cichy i dynamiczny,
- dopracowane wnętrze - wszystkie materiały są wysokiej jakości.
Minusy:
- jeżeli z przodu siedzą wysokie osoby, to ci z tyłu będą narzekać na brak miejsca,
- małe lusterko wewnętrzne ogranicza widoczność do tyłu,
- zdecydowanie za wysoka cena.
OCENA:
Wygląd: 6 pkt
W kabinie: 4 pkt
Za kierownicą: 6 pkt
Silnik: 4 pkt
Zawieszenie: 5 pkt
Za te pieniądze: 4 pkt
Krzysztof Detyniecki z Warszawy, 45 lat, prywatny przedsiębiorca, jeździ oplem astrą
Jak przeładowany polonez
|
Krzysztof Detyniecki z Warszawy, 45 lat, prywatny przedsiębiorca, jeździ oplem astrą
|
Za 10 lat chciałbym go mieć, bo to auto dla statecznego faceta na wcześniejszej emeryturze. Niezależnie jednak od wieku wolałbym, żeby miał hydropneumatyczne zawieszenie, które dostosowuje się do sytuacji na drodze. Ten z kolei zachowuje się jak przeładowany polonez - buja się na boki i jest dość niestabilny. Dysponuje natomiast znakomitym silnikiem - największe brawa za płynne oddawanie momentu obrotowego. Świetna jest też francuska pomysłowość w postaci wszelakich schowków, światełka-latarki w bagażniku czy torby na zakupy.
Plusy:
- silnik - moment obrotowy uwalniany jest miękko i jednostajnie,
- precyzyjna skrzynia biegów z wysoko umiejscowionym lewarkiem,
- świetnie wykończone wnętrze - jakość plastików zadowoli nawet wybrednych pasażerów.
Minusy:
- zawieszenie - zdecydowanie za miękkie. Podczas szybkiej jazdy czułem się niepewnie,
- zbyt jaskrawy kolor,
- trudno doszukać się czegoś więcej - jak dla mnie, mógłby być jedynie trochę większy.
OCENA:
Wygląd: 5 pkt
W kabinie: 5 pkt
Za kierownicą: 6 pkt
Silnik: 6 pkt
Zawieszenie: 4 pkt
Za te pieniądze: 4 pkt
Citroen C4 picasso 1,6 HDi 110 KM
Wyposażenie (m.in.):
poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe, ABS z EBD, ESP, aut. 2-strefowa klimatyzacja, radio z odtwarzaczem płyt CD i sterowaniem w kierownicy, czujniki cofania, elektryczne szyby, podgrzewane lusterka, aluminiowe felgi, przeszklony dach.
Silniki:
1,8 16V (127 KM), 2,0 16V (143 KM), 1,6 HDi (110 KM), 2,0 HDi (138 KM)
Dane techniczne:
poj. silnika spalinowego (ccm): 1560
moc maks. (KM/obr.): 110/4000
maks. moment obr. (Nm/obr.): 240/1750
przyspieszenie 0-100 km/h (s): 12,7
prędkość maks. (km/h): 180
Zużycie paliwa (l/100 km):
średnie: 5,9
Wymiary:
rozstaw osi (mm): 2728
długość (mm): 4590
szerokość (mm): 1830
wysokość (mm): 1680
pojemność bagażnika (l): 208/576
Masa:
masa własna (kg): 1530
Ceny (zł):
wersji najtańszej (1,8): 78 800
wersji podstawowej: 87 900
wersji testowanej: 96 100
Konkurencja nie śpi
honda FR-V
Silnik: pojemność/moc: 2,2 i-CDTi/140 KM
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,1 s
Maksymalna prędkość: 190 km/h
Cena: 107 900 zł
volkswagen touran
Silnik: pojemność/moc: 1,9 TDI/105 KM
Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,2 s
Maksymalna prędkość: 179 km/h
Cena: 82 790 zł
opel zafira
Silnik: pojemność/moc: 1,9 TD/120 KM
Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,2 s
Maksymalna prędkość: 186 km/h
Cena: 88 650 zł