Pani Marzena złożyła do szpitala wniosek o zapewnienie dostępności przez tłumacza PJM. Szpital choć to zadeklarował, to tłumacza nie zapewnił. W trakcie wizyty pani Marzena i lekarz próbowali się porozumieć, pisząc do siebie na kartkach.
Trwało to długo i nie przyniosło efektów. Pacjentka i tak niewiele rozumiała, bo polski to dla Głuchych język obcy.
Pani Marzena zwróciła się po pomoc do Prezesa Zarządu PFRON. Złożyła skargę na brak dostępności. PFRON nakazał szpitalowi zapewnić tłumacza PJM, wyznaczyć i odpowiednio oznakować, jak można skorzystać z usług tłumacza.
Szpital sprawnie zrealizował decyzję. Dzięki temu pani Marzena i inni pacjenci posługujący się polskim językiem migowym już mogą komfortowo korzystać z opieki zdrowotnej w tym szpitalu.
Jeżeli masz podobne trudności w korzystaniu z przychodni, szkoły, biblioteki albo instytucji kultury, również możesz to zmienić. Wejdź na stronę dostepnosc.pfron.org.pl, aby dowiedzieć się, jak złożyć wniosek i skorzystać z prawa do dostępności.

i